Közeleg a jubileumi koncert, balhéznak az Omega-bácsik

  • narancs.hu
  • 2017. október 9.

Fekete Lyuk

Régi csibészek, hö-hö.

Az év végén tartja 100 55 éves jubileumi koncertjét az Omega, beharangozóként a Blikk közölt interjút Kóbor Jánossal, aki nem csak arról beszélt, hogy azért „bővítették a keretet” gitárosokkal, billentyűsökkel, háttérénekesekkel „mint egy jó focicsapat”, mert nem akarnak „lepukkant nyugdíjas zenekarnak” látszani, de azt is megemlítette, hogy a zenekarból pár éve távozó őstagot, Mihály Tamást is szívesen látnák.

„Ha bármikor felhív, teljesen nyitott vagyok, hogy kibeszéljük, kinek mi fáj. Egy kérésem van, ne legyenek előfeltételek” – ­ mondta Kóbor, hozzátéve:

„Aki egyszer omegás volt, az az is marad, azt senki nem moshatja le magáról.”

Mihály a Blikk megkeresésére nem reagált, most azonban Facebook-oldalán fakadt ki, amit a hvg.hu tett közkinccsé. Mihály egyebek mellett ezt írja: „És miért nekem kell telefonálnom? Hiszen ő utált ki a zenekarból, a többiek asszisztálása mellett. Miért pont most üzen? Miért nem hívott, amikor előkészítették az ’ÚJ’ lemezt, amire küldtem 2 nótát. Nem kellett, úgy tűnik. Pedig ezen a lemezen elfért volna. Miért nem akkor hívott, amikor az 55 éves turné és a Papp László előkészítése zajlott?”

A 50. évfordulón még szent volt a béke

A 50. évfordulón még szent volt a béke

Fotó: MTI – Bugány János

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.