Ugyanaz a publicisztika jelent meg a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó, főként megyei médiumok online felületén, miután szombaton a Népszava cikke nyomán végigfutott az a hír a fél magyar sajtón, hogy felszámolnák a már ma is csak papíron önálló megyei lapszerkesztőségeket. Úgy tudni, a folyamat eredményeként akár a teljes vidéki napilaphálózat is megszűnhet a jelenlegi formájában, legkésőbb 2020-ra.
Felszámolnák a kormányközeli megyei napilapok szerkesztőségeit: jöhet a teljes központosítás
Nem adnának többé a látszatra.
A P. Zs. monogrammal aláírt (Pauska Zsolt, a Mediaworks Hungary Zrt. tartalomfejlesztési igazgatóját rejtő) egyen-publicisztika épp azt igyekszik cáfolni, a maga módján persze,hogy márpedig dehogy akar a KESMA a megyei lapokon spórolni egy keveset, ha már amúgy is központi vezérléssel működik, minek is tartanának fenn helyi szerkesztőségeket...
A központi véleménycikk szerint "szomorú nap ez a magyar sajtó történetében". Ja, sok minden szomorúnak nevezhető a magyar sajtó történetében. A valóság elhazudása meg minden esetben az. A szerző azzal igyekszik cáfolni a Népszava cikkét, hogy felteszi a kérdést:
"Ki az az eszement, aki elhiszi, hogy egy nyereséges, napi egymillió olvasót kiszolgáló médiahálózatot a tulajdonos tönkre akarna tenni?"
Sőt, továbbmegy, és a Népszava értesülését szemenszedett hazugságnak minősíti. Mi több, vagdalkozik is egy kicsit a szerző.
"Idáig jutottak balliberális polgártársaink – mert kollégáknak már nem nevezhetjük őket. Az újságíró ugyanis arról ismerszik meg, hogy legalább megpróbál igazat írni. Ők már, jól láthatóan, nem is próbálkoznak ezzel."
A nagy szakmaiságban az mondjuk nem jutott eszébe a kézivezérelt megyei lapok felelős valakijének, hogy mindezt egy közlemény formájában örökítsék meg, és hozzák le valamennyi érintett lapnál. Jobban nézett volna ki, na.
Hisz' jelen esetben egy, azaz ugyanaz a véleménycikk jelent meg változatlan formában a szoljon.hu, a delmagyar.hu, a heol.hu, a beol.hu, de még a Magyar Nemzet oldalán is.
De hát, rég nem adnak már a látszatra (sem)... Jó ez így, elfér mindenhol a központi publicisztika.