Marhaságok a címlapon 1. – Magyar Narancs, 1995

  • narancs.hu
  • 2015. január 6.

Fekete Lyuk

Lapunk hagyományaihoz szervesen hozzátartozik – néhányunk örömére, s néhányunk rosszallásától kísérve – a címlap alján kis keretben megjelenő vicc. Drága olvasó, szavazz a múltról!

A „rovat” korai, kapszulára emlékeztető formája miatt a „doxycyclin” (doxi) nevet kapta, és immár túl negyed századon, megmaradt minden marhaságra nyitott, szabad felületnek, lapunk legkisebb tartalmi egységének. Itt tényleg mindent szabad, leginkább táncikálni a jó ízlés határán. A visszajelzések vegyesek ugyan, de a rovat népszerűsége töretlen: szerkesztőink, újságíróink, alkalmi és állandó levelezőink olykor önmaguk szellemi épségét sem kímélve, áldozatos munkával szolgáltatják e rovatka tartalmát. Nos, ahogy mondani szokták, most a húsz évvel ezelőtti termésből nyújtunk át egy csokorra valót.

false

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.