Máshol is dübörög a kampány: vízzel leöntötték és fellökték Putyin kihívóját

  • narancs.hu
  • 2018. március 4.

Fekete Lyuk

Moszkva belvárosában.

Kszenyija Szobcsak orosz elnökjelölt nőnek nincs túl jó hete, hiszen szerdán egy televíziós vita során kapott össze Vlagyimir Zsirinovszkíjjal, a Liberális Demokrata Párt vezérével, aki nyilvánosan hülyézte le Szobcsakot, illetve nemes egyszerűséggel le is kurvázta, mire az válaszul arcon öntötte egy pohár vízzel.

Az elnökjelöltekhez nem méltó viselkedés következménye az lett, hogy vasárnap egy férfi megtámadta bosszúból Szobcsakot: vízzel leöntötte majd fellökte egy szálloda bejáratánál – írja az MTI.

Szobcsak feljelentette a támadóját, akit a rendőrség elő is állított, illetve még a szerdai sértegetés miatt ügyvédjei az ügyészséghez fordultak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.