Nincs mit hozzáfűzni: bulivillamos!

  • narancs.hu
  • 2018. március 5.

Fekete Lyuk

Na, nem a bulinegyedben, hanem Prágában.

Nincsen Prága Tatra T3 villamosok nélkül – erre gondolhattak a városvezetők, amikor célul tűzték ki, hogy Prága legyen a legnagyobb partihely a környező fővárosok közül. Két legyet egy csapásra, a két csodás gondolat fúziója lehet az új prágai projekt, a bulivillamos!

Ha valakinek hirtelen nincs meg, akkor az egész kiindulópontja ez:

false

 

És lesz belőlük ez:

T3 Coupé

The Prague Public Transit Co. invites you to take a ride in the new T3 Coupé pleasure tram. Stamp your ticket and move on back, please. We wish you a pleasant journey!

A kis piros zötyögősök jócskán megértek a cserére, de mégsem válna meg tőlük szívesen a város. Így aztán a T3 Coupé projekt keretében, egy cseh dizájner (Anna Maresová) segítségével „társasági rendezvényekre, baráti összejövetelekre alkalmas partikellékké alakítják a régi villamosokat”. Az első példányok az őszre készülnek el, az apropó a berlini InnoTrans közlekedési kiállítás lesz. De természetesen nem csak megnézni lehet majd a járművet, a tervek szerint a szeptemberi bemutatás után néhány héttel már közlekedni is fog a bulijárat.

Lesz rajta minden, ami szem s szájnak ingere: „elegáns, különleges dizájnú villamoskocsi, amelyben egyebek között asztalok, kiszolgálópultok, zenegép és táncparkett is lesz”. A tervek szerint az átalakított villamosnak csak egy ajtaja lesz, és egyszerre kb. ötven személy utazhat/szórakozhat rajta.

Ahhoz, hogy a hatvanas évekbeli villamosokból ez megvalósulhasson, mintegy 7,5 millió korona (90 millió forint) kell, és előzetesen azzal számolnak, hogy a bulivillamos kikölcsönzése egy órára 5900 koronába (75 ezer forint) fog kerülni. A költségek megtérülését 5-6 év alatt várják, és ha már nagyot kell álmodni: a cseh főváros tömegközlekedési vállalata, amely a villamost készíti, azzal számol, hogy a speciális bulivillamosokra külföldön is igény lesz. Terveztek az egészből nyitott tetejűt is, de kiderült, hogy a régi konstrukció nem alkalmas a kabrióvá alakításra… Pedig de szép is lehetett volna!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.