Ott tart a köztévé, hogy már saját anyagait is meghamisítja

  • narancs.hu
  • 2018. november 25.

Fekete Lyuk

Hiába, mindig van hova fejlődni.

Az Index egyik olvasója hívta fel a figyelmet arra, hogy az M1 híradójának két egymás utáni nap, ugyanarról a hírről szóló anyagában megszólaló menekült férfi tökéletesen mást mond a magyar nyelvű hangalámondás alkalmával.

Míg a péntek esti híradóban egy menekült férfi a narráció szerint nem szokott verekedni, addig mindez szombatra már úgy módosult, hogy a határőrökkel szokott harcolni.

Mindkét riport a boszniai határnál tapasztalt menekülthelyzetet dolgozta fel.

A bangladesi férfi egyik nap azt mondta, hogy mindig a pakisztániak és az afgánok verekednek, de a bangladesiek soha sem szoktak. Másnap viszont a köztévé szerkesztői kissé átalakították a nyilatkozatot, így a férfi szájába már azokat a szavakat adták, melyek szerint "a horvát határőrökkel szoktunk harcolni. Átakarunk jutni."

M1 híradó hírhamisítás 2018. 11. 23. vs. 24.

This is "M1 híradó hírhamisítás 2018. 11. 23. vs. 24." by M1 királyi tévé on Vimeo, the home for...

Nagy hagyománya van már a hírhamisításnak a köztévénél. Mondhatnánk úgy is: sajátos módon értelmezik a valóság és a hiteles tájékoztatás fogalmát. Van mire büszkének lenni közszolgálati tájékoztatás címen, hisz' nem egy tudósítást, riportot, interjút készítettek úgy a közmédiában, hogy az ne, vagy csak részben fedje a valóságot, viszont (maximálisan) megfeleljen a kormány igényeinek, elvárásainak, a kormánypropaganda iránymutatásainak. Miközben a tényszerű és elfogulatlan tájékoztatás törvényileg előírt követelményeinek, mintha nem egészen sikerülne megfelelni...

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.