Szüret extra: Ne hagyjuk szó nélkül, hogy a Jézusról szóló előadás producere zsidó!

  • narancs.hu
  • 2017. február 6.

Fekete Lyuk

Stumpf András nem habozott rákérdezni erre az érthetetlen ellentmondásra. A rendező, Alföldi Róbert, az meg ateista! Mi folyik itt, kérem?

Rosta Mária, a Zikkurat Színpadi Ügynökség vezetője, az Alföldi Róbert rendezésében húsvétkor bemutatandó Passió XXI. című megaelőadás producere adott interjút a Mandinernek. Íme, két részlet:

Rosta: Nézze, nekem nincs saját gyerekem. Feltehetően szerettem volna, de amikor lehetett volna, akkor úgy döntöttünk a férjemmel, hogy nem lesz. Neki már volt az első házasságából két kislánya. Hogy is fogalmazzam meg: ha ilyen gyerekem lenne, mint Alföldi Róbert, annak örülnék. Annak igazán örülnék! Így pontos.

Stumpf: És érthető. Az már kevésbé, hogy miért épp önnek és miért épp Alföldivel kell belevágnia vallási témába, egy passióba.

Rosta: Mi ezzel a gond?

Stumpf: Nem gond, de másfél éve azt mondta magáról, hogy „egy zsidó lány”.

(...)

Rosta: Amire készülünk, az mindenki számára jó és pozitív élményt hordozó. És főleg senkit nem sért. Jóllehet már a sajtótájékoztató után a szélsőséges honlapok elkezdtek buzizni és zsidózni. A szokásos névtelen indulatok. Előadásunk pedig a mindig érvényes Jézust mutatja meg a 21. század körülményei között, Szabó Kimmel Tamás előadásában.

Stumpf: Mégis miért egy ateista producer és egy ateista rendező készít Jézusról bármit? Olyanok, akik szerint ő nem Isten…

 

A teljes interjú itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.