Tarlós István tökéletes írása, hogy miért nem vitázik: Értelmetlen. Álságos. Veszekedés. Kertelés.

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 12.

Fekete Lyuk

A főpolgármester képtelen vitázni.

Egy ideje lázban tartja a közvéleményt, hogy lesz-e vita Karácsony és Tarlós közt, esetleg ennek része lehet-e Berki, esetleg Puzsér is.

Nemrég eldőlt: vita nem lesz.

Tarlós István művészi igénnyel elkészített kisesszéjét olvashatják alább, hogy miért nem:

„Végtelen vita a vitáról?

Egyre nagyobb a káosz az agyon reklámozott főpolgármester - jelölti vita körül. Bejelentkezett legutóbb Berki úr is egy szellemeskedő bejegyzéssel. Puzsér Róbert is küzd már - némi joggal, hiszen 2006 - ban még az 1 % - osak is vitázhattak. Karácsony úr pedig közben levelenként átlagban háromszor "kettőnk vitáját" követel, miközben a korábbi felvetésekor említett feltételeimet szabályosan elengedi a füle mellett. Az ő "feltételei" az ilyenek, hogy "itt és most", "ülve, állva, fekve", vagy sorozatosan nem önkormányzati témákat vet fel. Ezek kertelések. Szándékosan becsapja a közvéleményt, mert olyan kérdésekről beszél, melyekben a törvények kizárják az önkormányzatok és a főpolgármester cselekvési lehetőségét. Civilszervezeteknek aláír olyan ígéreteket, melyekről tudnia kell, hogy nincs is módja betartani. Előre kijelenti, hogy Zugló állapotáról őt kérdezni sem lehet. Azzal igyekszik tematizálni a kampányt, hogy a vitáról vitatkozik. Ez teljesen értelmetlen. Mivel a meghatározó feltételeket nyilvánvalóan kerülgeti, és ráadásul még a vita résztvevőinek köre is veszekedés tárgya, aminek a feltételekkel kapcsolatban további kiszámíthatatlan következményei lehetnek, így a vitáról való vitát méltatlannak és álságosnak tartom. Arra jó, hogy a kampány ne arról szóljon, amiről szólnia kell. Amíg a feltételek ennyire ködösek, a vita vitájáról nem kívánok tovább kommunikálni.”

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.