Vezesse le a feszültséget: nézegessen cápákat!

  • narancs.hu
  • 2016. október 22.

Fekete Lyuk

Még az is kiderül, hogyan kell fehér cápát fotózni. Rohanó világunkban bármikor jól jöhet ez a tudás.

Alex Suh él-hal a fehér cápákért, és ezzel igazán nincs egyedül, viszont ő közel is merészkedik hozzájuk. Egészen közel, és hogy megnehezítse a saját dolgát, egyúttal olyan képeket próbál készíteni, amelyiken a víz alatti és a víz feletti világ is belátható.

Az eredmény egészen lenyűgöző. Erről van szó:

false

A fotós ebben a további pompás fotókat és egy mesés videót is magában rejtő cikkben mesél a cápafotózás csakis az oligarchakergetéshez hasonlítható veszélyeiről: hiszen ezekhez a képekhez egészen közel kell kerülni a vízhez és így a ragadozókhoz – konkrétan fel kell ülni a cápaketrecre, a lábat a tengerbe lógatva. Mi sem természetesebb:

false

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.