Vezesse le a feszültséget: nézegessen cápákat!

  • narancs.hu
  • 2016. október 22.

Fekete Lyuk

Még az is kiderül, hogyan kell fehér cápát fotózni. Rohanó világunkban bármikor jól jöhet ez a tudás.

Alex Suh él-hal a fehér cápákért, és ezzel igazán nincs egyedül, viszont ő közel is merészkedik hozzájuk. Egészen közel, és hogy megnehezítse a saját dolgát, egyúttal olyan képeket próbál készíteni, amelyiken a víz alatti és a víz feletti világ is belátható.

Az eredmény egészen lenyűgöző. Erről van szó:

false

A fotós ebben a további pompás fotókat és egy mesés videót is magában rejtő cikkben mesél a cápafotózás csakis az oligarchakergetéshez hasonlítható veszélyeiről: hiszen ezekhez a képekhez egészen közel kell kerülni a vízhez és így a ragadozókhoz – konkrétan fel kell ülni a cápaketrecre, a lábat a tengerbe lógatva. Mi sem természetesebb:

false

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.