Tévésorozat

A hirig Rómában megy

Missing – Elrabolva

  • - ts -
  • 2012. március 17.

Film

Sorozatfüggők, bár inkább értőket mondanék, bizonyosan jól emlékeznek Peter Greene döntő fellépésére a Törvény embere (Justified) első évadában. E nagyszerű jellemszínész (aljas gengszterek hű megformálója, olyan filmek kimagasló aktora, mint a Közönséges bűnözők, vagy épp olyan sorozatoké, mint a méltatlanul gyorsan elkaszált Donnelly klán) finoman szólva is irányt szabott az eseményeknek, aztán lelépett szépen – még az első főcím előtt. Így tesz most a Trónok harcával a modern korban helyét megerősítő Sean Bean is – egyfelől látszólag, másfelől majdnem. A látszólagot hagyjuk a végére, a majdnem jobban eligazít.

Az történik ugyanis, hogy egy még ismeretlen célú bécsi úton – 10 évvel történetünk előtt – a jó apa képében elénk lépő Bean, míg 8-9 év körüli gyermeke beszalad valahová püréért, felrobban a kocsijában – már az első főcím előtt. Hogy ez mennyire szab irányt az azonnal tíz év múlva folytatódó eseményeknek, az persze erősen kérdéses, de valaminő hatás teljesen nem zárható ki, hisz’ azt elég hamar megtudjuk, hogy foglalkozására nézve titkos ügynök volt a megboldogult, miként a gyermeküket immár egyedül nevelő, valamiért majdnem felismerhetetlen Ashley Judd is.


Innen jön a történet magva, illetve a rádióújságokból is megismerhető része, a felcseperedett ifjú egy nyári egyetemre nyer meghívást Rómába, ahol mirnixdirnix elrabolják. Judd sem tétovázik, újraaktiválja ügynöki mivoltát, s a nyomába veti magát, felvértezve az anyaszív kőharapó erejével.

Innen meg a rossz hírek jönnek, a Missing – Elrabolva dramaturgiája és dialógusai olyanok, hogy simán szervülnének a legrettenetesebb sitcomba is, alig valamivel maradván mondjuk a Marslakók szintje fölött. Mindeközben az alkotók agyonerőltetik az akciójeleneteket, pedig a láthatóan nehéz életszakaszát élő főszereplő csak épp annyira hiteles karate-anyatigrisként, mint anno Bács Ferenc volt András Ferencnél karatézó papként. S az sem túl jó hír, hogy az ibusz (egy ország, város szépségének olykor a dramaturgiára nehezedő mutogatása) nem tévéfilmbe, pláne nem sorozatba való eszköz – itt meg egyenesen vicces. Bár pizzát szerencsére még nem ettek benne.

Summa summarum: hiába beszélünk ezúttal amerikai prémiumsorozatról, annak is a világpremier előtti sugárzásáról, nem minden arany, ami fénylik, és Sean Bean sem az, mint akinek elsőre mutatja magát.

A Missing – Elrabolva az AXN-en látható csütörtök esténként, ismétlések szombaton, vasárnap és hétfőn (aki kíváncsi lett rá, még az első résznél kapcsolódhat be).


Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.