Film

Micsoda Nők!

  • 2014. szeptember 7.

Film

Ha valaki holmi macsó, szexista sztereotípiák szerint képzeli el a nőket, és hisz például az egyoldalúan férfiközpontú, a nők speciális érzékenységével mit sem törődő filmek sematikus állításainak – melyek szerint a nők érzelmileg labilis, iránytalan ösztönvilágú, saját vegetációjuknak (menst­ruáció, menopauza stb.) kiszolgáltatott, férfiaktól függő egyedek, s hangulataik felülírják a hétköznapi racionalitás törvényszerűségeit –, nos, aki bedől mindezen vélelmeknek, az most Audrey Dana színésznő első és mindjárt harcosan feminista rendezéséből végre megtudhatja, hogy a nők valójában érzelmileg labilis, iránytalan ösztönvilágú, saját vegetációjuknak (menstruáció) kiszolgáltatott… stb. egyedek, lásd mint fenn. Akik – legyenek bár idegzsábában és érzelemmentes házasságban szenvedő buszsofőrök, leszbikus vonzalmaikra csodálkozva döbbenő családanyák vagy a stressz folytán örökös gyomorproblémákkal küzdő ügyvédek – végső soron nem szeretnének semmit sem jobban, mint hogy valaki végre jól megkettyintse őket. Csak ne volnának a férfiak olyan mamlaszok.

Közhelyparádét eredeti hangvé­telű szókimondásnak eladni, szok­ványos érzelmi csatározásokat és unalmas kapcsolati komplikációkat a megváltozott női szerepek széles körű tablójaként feltüntetni, mérsékelten szellemes, legtöbbször valamilyen testi folyamatot vagy eseményt középpontba helyező szituációkat komédiaként tálalni – ahhoz azért kell tehetség. És remek színésznők. Akiket még ezekben a szerény írói kvalitásokkal megírt szerepekben is jó nézni – ha nem is éppen két, baromi hosszú órán át.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."