Film

Micsoda Nők!

  • 2014. szeptember 7.

Film

Ha valaki holmi macsó, szexista sztereotípiák szerint képzeli el a nőket, és hisz például az egyoldalúan férfiközpontú, a nők speciális érzékenységével mit sem törődő filmek sematikus állításainak – melyek szerint a nők érzelmileg labilis, iránytalan ösztönvilágú, saját vegetációjuknak (menst­ruáció, menopauza stb.) kiszolgáltatott, férfiaktól függő egyedek, s hangulataik felülírják a hétköznapi racionalitás törvényszerűségeit –, nos, aki bedől mindezen vélelmeknek, az most Audrey Dana színésznő első és mindjárt harcosan feminista rendezéséből végre megtudhatja, hogy a nők valójában érzelmileg labilis, iránytalan ösztönvilágú, saját vegetációjuknak (menstruáció) kiszolgáltatott… stb. egyedek, lásd mint fenn. Akik – legyenek bár idegzsábában és érzelemmentes házasságban szenvedő buszsofőrök, leszbikus vonzalmaikra csodálkozva döbbenő családanyák vagy a stressz folytán örökös gyomorproblémákkal küzdő ügyvédek – végső soron nem szeretnének semmit sem jobban, mint hogy valaki végre jól megkettyintse őket. Csak ne volnának a férfiak olyan mamlaszok.

Közhelyparádét eredeti hangvé­telű szókimondásnak eladni, szok­ványos érzelmi csatározásokat és unalmas kapcsolati komplikációkat a megváltozott női szerepek széles körű tablójaként feltüntetni, mérsékelten szellemes, legtöbbször valamilyen testi folyamatot vagy eseményt középpontba helyező szituációkat komédiaként tálalni – ahhoz azért kell tehetség. És remek színésznők. Akiket még ezekben a szerény írói kvalitásokkal megírt szerepekben is jó nézni – ha nem is éppen két, baromi hosszú órán át.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.

Eddig csak a szégyen

Aláírták a koalíciós szerződést, innentől hivatalosnak tekinthető, hogy megalakul a szétválás utáni Csehország minden bizonnyal leggusztustalanabb kormánya, amelyben egy populista vezér, Andrej Babiš dirigálja saját személyre szabott pártja (az Ano) és két neonáci pártocska (a 7,8 százalékos SPD és a 6,8-as Motoristé sobě) delegáltjait.

Amerika kapitány menni

Lapzártánk után három nappal, pénteken találkozik Orbán Trumppal, így a találkozó érdemi részét és eredményeit jelen pillanatban tárgyalni nem, legfeljebb találgatni tudjuk. A magyar fél közlése szerint Amerika kapitány, Pókember és Vasember azért járulnak Trump elibe („Washington, jövünk!”), hogy meggyőzzék arról: engedje továbbra is, hogy hazánk háborítatlanul vásárolhasson nyersolajat és gázt Oroszországtól, különben… Hát ez az.