A kínai autógyárak állami támogatását vizsgálja az EU

  • narancs.hu
  • 2024. január 12.

Gazdaság

A kínai elektromos autókat 20 százalékkal olcsóbban kínálják, mint az EU-ban gyártott modelleket.

Az Európai Bizottság a következő hetekben az elektromos autógyártás három nagy kínai szereplőjét, BYD-t, a Geelyt és a SAIC-t veszi górcső tavaly ősszel indult vizsgálatsorozatának részeként – írja a Reuters brüsszeli forrásaira hivatkozva.

A hvg.hu összefoglalója szerint az októberben indított és 13 hónaposra tervezett vizsgálatsorozat célja annak megállapítása, hogy az olcsóbb, kínai gyártású elektromos járművek tisztességtelenül részesülnek-e állami támogatásokban. A Kína által protekcionistának nevezett vizsgálat fokozta a feszültséget Peking és az EU között.

Az egyik névtelenségét kérő forrás szerint a nyomozók már megérkeztek Kínába, egy másik forrás szerint pedig ebben a hónapban és februárban terveznek látogatásokat.

Az Európai Bizottság, a kínai kereskedelmi minisztérium, a BYD és a SAIC egyelőre nem kommentálta a hírügynökség értesülését, és a Geely is csak arra az októberi közleményére hivatkozott, amely szerint minden törvényt betartanak és támogatják a tisztességes piaci versenyt szerte a világon.

A kínai gyártású járművek részesedése az Európai Unió villanyautópiacán 8 százalékra emelkedett, és szakértői becslések szerint 2025-re elérheti a 15 százalékot, mivel a kínai modelleket jellemzően 20 százalékkal olcsóbban kínálják, mint az EU-ban gyártott modelleket.

Szijjártó Péter külgazdasági miniszter karácsony előtt erősítette meg, hogy a kínai BYD Magyarországon, Szegeden építi fel első európai üzemét. A tárcavezető a beruházás értékét nem közölte, mindössze annyit mondott: „a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre”.

VSquare éppen csütörtökön írt arról, információi szerint a magyar kormány arra készül, hogy egy uniós zöldenergia-projekt elektromos-autóvásárlási támogatását a kínai BYD-autógyártó járműveire szabja, hogy így garantálja annak forgalmát.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Münster egén

Több mint húsz év telt el azóta, hogy az HBO bemutatta Tom Hanks és Steven Spielberg háborús sorozatát, az elég szerencsétlen magyar fordításban Az elit alakulatként futó Band of Brotherst.

Aki soha nem járt Tulsában

  • - turcsányi -

Mathew Brady a fotográfia történetének kétségkívül kimagasló alakja, az első fotoriporter, az első PR-szakember, az első bármi.

Elsüllyedt Budapest

„Szép Ernő előbb népszerű költő volt, azután divatos színpadi szerző lett, regényei irodalmi szenzációknak számítottak, azután egy időre szinte teljesen megfeledkeztünk róla” – írta Hegedűs Géza 1976-ban, A magyar irodalom arcképcsarnoka című portrékötetében. 

Búcsú a gonosztól

A német író, Otfried Preuβler (1923–2013) művei közül itthon leginkább a Torzonborzról, a rablóról (eredeti nevén Hotzenplotz) szóló történeteket ismerjük.

Kedvezmény

Az idén 125 éves Közlekedési Múzeumot bombatalálat érte a 2. világháborúban, az épület és a gyűjtemény nagy része elpusztult. Csak 1965-ben nyílt meg újra, majd ötven éven át működött, a hiányosságai ellenére is hatalmas érdeklődés mellett. A Liget-projekt azonban a Közlekedési Múzeumot sem kímélte, 2015-ben bezárták, 2017-ben lebontották.