Jövőre megkezdik a Budapest-Belgrád vasútvonal megépítését

  • narancs.hu
  • 2019. november 23.

Gazdaság

Elhárult az utolsó akadály is.

„A közelmúltban elhárult az utolsó akadály is, a finanszírozási szerződést a tervek szerint még az év végéig aláírjuk, így az építkezés 2020 elejétől kezdetét veheti” – nyilatkozta az Innvocáiós és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államttkára a Magyar Hírlapnak, amikor a Budapest-Belgrád vasútépítésről kérdezték.

Mosóczi László szerint Magyarország központi szerepre törekszik a régiós logisztikában, mivel az eurázsiai teherszállítás rendkívüli gazdasági- és iparfejlesztési potenciállal jár együtt. Az interjúból kiderül, hogy az új projektek beemelésével 2024-ig bővítették ki a közlekedési infrastruktóra fejlesztési-beruházási ciklusát. Ez idő alatt a közhálózat megújítására 3200, vasútfejlesztésre pedig 1700 milliárd forintot szán a kormány.

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.