Kék plakátokon kell hirdetni a kötelező akciókat a boltokban

  • narancs.hu
  • 2023. május 20.

Gazdaság

Rogán Antal színt vallott: a „sorosozó” és egyéb propagandaplakátokhoz illeszkedő kék hirdetményeken kell hirdetni az akciós termékeket.

Júniustól kötelező akciókat írt elő a boltokban a kormány, amely ismét az ársapkáktól várja az európai mezőnyből toronymagasan kiemelkedő infláció letörését. Ennek részleteit már április végén közölte a kormány.

Pénteken éjjel megjelent a Magyar Közlönyben egy erről szóló rendelet, amit Rogán Antal jegyez. „A háborús élelmiszerár-infláció” csökkentése érdekében

a kereskedőknek a bolt minden bejáratánál ki kell függeszteni,

az online rendelések esetében pedig a webshop nyitólapján kell hirdetni, hogy az akciók a kormány érdeme.

 
Kötelező akciókról szóló kék plakátok a Magyar Közlönyben
 

Arról nem kell kiírni semmit, hogy Európa többi részén az infláció már sokkal gyorsabb ütemben csitul, Magyarországon azonban vitézül tartja magát. Az Eurostat áprilisra vonatkozó adatai szerint az EU-s átlag 8,1 százalék, a magyar 24,5. Az élelmiszerárak inflációja még megdöbbentőbb: még mindig 38,5 százalék Magyarországon, miközben a második helyezett Szlovákiában csak 26 százalék.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvívő tegnap azt nyilatkozta, a magyar kormány meghozta az intézkedéseket, hogy a magas infláció ellen megvédje a magyar családokat és vállalkozásokat. „Ezek eredményeként az elmúlt hónapok inflációs adatai azt mutatják, hogy trendszerűen, folyamatosan és látható mértékben elkezdett csökkenni az infláció.”

A fenti számok tükrében egyértelmű, hogy Szentkirályi közlése nem felel meg a valóságnak, bár valóban volt már magasabb is. Az élelmiszerinfláció csúcsa több mint 50 százalék volt: ilyen egyedül nálunk fordult elő Európában.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.