Tévé

Borfelmutatás

Borvacsora

Interaktív

Szerelem, bor, barátság, tisztesség, becsület - ad átfogó előzetest Kovács "Koko" István a legutóbb épp a villányi borvidék termelvényeit népszerűsítő műsor kezdetén, s mi tagadás, a fellengzősen elhadart témák közül utóbb valóban szó esik - a borról.

Egy lovagkeresztes borász, egy világbajnok bűvész és Bodrogi Gyula üli körbe ezúttal az asztalt, hogy oldott csevegést színlelve asszisztáljanak a műsorvezetői közhelypufogtatás meg az alkoholpropaganda nagy, de a jelek szerint egyszersmind oly gyümölcsözően eredményes munkájához. Koko, aki a beszédkészség szünet nélküli demonstrálását már tévés pályafutása hajnalán, az RTL Klub reggeli adásaiban is azonosnak hitte a műsorvezetéssel, mára kínos fesztelenséggel és minden önreflexió nélkül csak úgy önti magából a szót. "A borászok valahol pszichológusok is" - jelenti ki például a - kedves fordulatával élve - "valamilyen szinten" persze minden szakmára ráhúzható okosságot (lásd még: a cipészek valahol fogászok is stb.), ám az ilyen fél- és negyedigazságok megeresztésénél is zavaróbb az, ahogyan asztaltársait sorozza meg kérdéseivel. Gyors ütemben, valódi érdeklődés nélkül s olyan végkövetkeztetésekhez kifutva, mint hogy "mind a négyen folyamatos fejlődésen mentünk keresztül". Még így is előfordul egy-két esetben, leginkább Bodrogi Gyulának köszönhetően, hogy majdnem érdekes irányt vesz a beszélgetés, ám ilyenkor rendre új bor kerül az asztalhoz, amit hatalmas körülbeszéléssel, pohárban való lötyögtetéssel és áhítatos szagolgatással illő fogadni, mely cselekménysort újfent a Louis de Funés csemcsegését humortalan változatban reprodukáló műsorvezető vezényel le.

Borivóknak való - nem kétséges, a Borvacsora nem az alkoholnak már az említésétől is irtózó absztinensek számára készült, s mint ilyen műsor tökéletesen belesimul a kurzus diadalmas borkultuszába. Ebben a külsőre a Kepes-féle Desszert formátumát lemásoló műsorban bizony nemigen jutna hely a polgári társaságban olyasvalakinek, aki inkább málnaszörpre cserélné az italát, vagy akár csak futólag is említést tenne az ivás állítólagos egészségkárosító hatásáról, netán a bizonyos hírek szerint össztársadalmi problémát jelentő alkoholizmusról. Nem, a fejenként négy-négy pohár itókát a kulturált alkoholfogyasztás öregbítésére ürítik az asztal körül helyet foglalók, akiknek borközi üresjáratait gusztusos bejátszások szakítják meg. "A modern technológiák térhódítása is megfigyelhető a pincészetekben..." - halljuk a derűs termelési beszámolót, amely akár az agronómusnak beöltöztetett Bokodi Béla ajkát is elhagyhatta volna valamikor a hetvenes évek tévéhíradójában, ám ezúttal a szolid, de folyamatos eufóriát érzékeltető Pikali Gerda narrációjában lopódzik a fülünkbe.

Az adás végén azután a vendégek mind megkapják a maguk "személyre szabott" borát: "karakteres embernek karakteres bort". A bor rangot ad, sőt rangot emel, egy egész pincészet meg aztán pláne. Annál már talán csak egyetlen lépcsőfok van feljebb a nemzeti státusszimbólumok rangsorában: futballstadion díszpáholyában szotyizni.

M1, augusztus 24.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.