Paks II. valóban az évszázad beruházása?

  • narancs.hu
  • 2017. november 14.

Interaktív

Grafitember rajzokkal magyaráz.

Paks2 - az évszázad üzlete, de kinek? címmel szervez holnapra beszélgetést, szakmai vitát az Ökopolisz Alapítvány. Szerintük "a tét hazánk energetikai mintázata erre az évszázadra".

A szervezők úgy vélik, a "legkevesebb, amit az évszázad beruházása ügyében elvárhatunk a kormányzattól, az, hogy nyilvános szakmai egyeztetési folyamatot vállal a Paks2 projektről. Ennek során komolyan meg kell vizsgálni, hogy a beruházással kapcsolatos számítások milyen feltevéseken alapulnak és melyek a lehetséges alternatívák hazánk energiajövőjét illetően."

 

Ezért hívták meg a vitára Aszódi Attilát, a Paksi Atomerőmű kapacitásának fenntartásáért felelős államtitkárt, Csepreghy Nándort, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkárt, miniszterhelyettest, Felsmann Balázs kutató főmunkatárst (Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont - REKK), Mártha Imre energetikai szakértőt, az MVM korábbi vezetőjét és Ungár Pétert, az LMP országos elnökségének tagját.

 

Emellett készítettek egy ötperces tájékoztatófilmet Paks II. bővítéséről, aminek érthetőségét a Napirajz képregények alkotóinak, Merényi "Grafitember" Dániel rajzai segítik.

Kell-e nekünk Paks II.? - tények és számok Merényi "Grafitember" Dani rajzaival

Paks II. - az évszázad üzlete, de kinek? A Paks II. projekt a kormányzati propaganda szerint a kivitelezés szakaszába érkezett, megtérülő beruházás és ezt az Európai Bizottság is megerősítette. A tények azonban nem a kormány oldalán állnak, az érvelés több ponton is téves.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."