tévéSmaci

Vaddisznók a jövőért

  • tévésmaci
  • 2017. június 11.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché az éj leple alatt beszöktek az állatkertbe, első útjuk a ruhatárba vezetett, nem is csak azért, hogy beadják az éj leplét, mert igaz, ami igaz, cudar nehéz egy viselet az, meg hát nem is volt kinek beadni, mert éjszaka nemcsak az állatok, de a ruhatárosok is alszanak, hovatovább utóbbiak előtte haza is mennek, ami ugyebár az állatokról nem mondható el, vagy csak igen erős megszorításokkal. Ilyenformán Sztupa és Troché maguk voltak kénytelenek fogasra akasztani az éj leplét, sőt Sztupa még sorszámot is adott róla Trochénak, tudják, ilyen kis bélyegméretű blankettát, a Patyolatban gombostűvel tűzik rá a tisztításra átvett ruhákra, sokan úgy is hívják, hogy patyolatcédula. De nem is azért jöttek, hogy sorszámokat osszanak egymásnak, annál sokkal gonoszabb tervük volt, ami gondos megvalósítást igényelt és persze sok fényt, mint mindig. Sok fény az nem volt, kevés sem, mert ha villanyt gyújtanak, lebuknak, s odacsődül az állatkert apraja-nagyja az enyveskezű igazgatótól az ecsetfülű disznóig. S közönségre meg végképp nem volt szükségük sanda tervük kivitelezéséhez, így valami kezdetleges zseblámpa fényénél kellett dolgozniuk. Álljunk meg itt, mert borzalmas: össze akarták cserélni a zebra és a tigris bundáját, csíkos, csíkos, reggel még a kávé előtt nem fogják úgysem észrevenni, amikor meg már felvették, kész helyzet elé kerülnek: a zebra lesz a tigris, a tigris meg a zebra. Mondjuk, a tigris bundáját könnyű volt megtalálni a sötétben is, mert a 2-es számú fogason lógott, az egyesre tett oroszlánbundát meg már a szagáról is fel lehetett ismerni. A zebráért azonban meg kellett dolgozni a kis piláccsal, mert az a 33-ason függött, a fene tudja, hogy miért pont azon.

Pénteken (12-én) megnézhetjük a Dunán cseppet éjfél előtt a populizmus kicsiny himnuszát egy a maga kategóriájában kiváló 1976-os amerikai filmen, amelynek a címe az, hogy Boldogan élj, amíg meg nem halsz! Csak vicceltem, ez a Hungária együttes beatleses dala az egyik táncdalfesztiválról, Metronóm ’77 vagy valami ilyesmi, az emlegetett film pedig a Hálózat, a jaj, de gonosz Faye Dunawayjel (mely név etimológiája nyilvánvalóan Európa kék szalagjáig vezet).

Szombaton is túlélünk nyilván egy Nagy balhéval a Film Cafén, ami vagy Robert Redford, vagy Jackie Chan főszereplésével készült. A rádióújság azt írja, Redford, de holnap meg ugyanitt Nagy balhé 2. lesz, ilyet viszont csak a Chan mester csinált. Amúgy meg tökmindegy.

Vasárnap, kedves olvasó, eljön az ön nagy napja! 22 év hezitálás, de akár úgy is mondhatom, hogy sunnyogás után, meg kell hoznia élete nagy döntését. Tehát most akkor mondjad csak meg, szemüveges barátom, hogy Közönséges bűnözők vagy Szigorúan bizalmas? 1995 e két nagy gurításából a Közönséges bűnözőket a Duna adja valamivel este tíz után, a Szigorúan bizalmast meg az RTL+ kilenckor. Vegyük sorra csak a tiszta érveket: az előbbiben játszik például Peter Greene. Vele tényleg csak egy film­sztárok hasonmásaival felálló escortszolgálat veheti fel a versenyt. De ki veszi fel a versenyt Pete Postlethwait­tel? S nem csupán ennyi ott a magyar vonatkozás (ti. nevezett Kobayashi Ken Ichirót adja). Szóval, mit is szórakozunk: a Közönséges bűnözők nyert, kész, vége, ne tévézzenek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.