A pilóták figyelmetlensége okozta a karacsi repülőgép-szerencsétlenséget

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. június 24.

Katasztrófa

A pilóták és a légi irányítás nem figyelt eléggé, a koronavírus-járványról beszélgettek. 97-en haltak meg.

A 97 halálos áldozatot követelő májusi karacsi repülőgép-szerencsétlenségért a pilóták elbizakodottsága és a légi irányítás gondatlansága tehető felelőssé – mondta Gulam Szarvar Hán pakisztáni repülésügyi miniszter szerdán.

A tárcavezető a parlament előtt ismertette az első olyan jelentést, amely megpróbálta feltárni a baleset körülményeit.

"A pilóta figyelmen kívül hagyta a légiforgalmi irányító utasításait, aki viszont nem jelentette a károkat, amelyek az első landolási kísérlet során keletkeztek a repülőgépben" – mutatott rá Hán.

A miniszter elmondta, hogy a fekete doboz adatainak franciaországi elemzése során kiderült: a pilóta és a másodpilóta egyáltalán nem figyelt oda a landolásra, és végig a koronavírus-járványról, illetve érintett családtagjaikról beszélgettek.

Amikor a pilóta elérte a landolási kezdőpontot, az irányítótorony figyelmeztette, hogy lejjebb kell ereszkednie, mert túl magasan van. A pilóta erre azt válaszolta, hogy majd megoldja, és tovább folytatta a beszélgetést – magyarázta Hán.

A politikus szerint a pilóták elbizakodottsága és figyelmetlensége okozta a szerencsétlenséget.

A pakisztáni légitársaság Lahorból Karacsiba tartó Airbus A320-as típusú repülőgépe leszállás előtt zuhant le Karacsi repülőterének közelében május 22-én. A gépen 91 utas és a nyolcfős legénység tartózkodott, a szerencsétlenséget ketten élték túl.

Lakónegyedre zuhant egy utasszállító Pakisztánban

A szerencsétlenségnek nincsenek túlélői. Nem sokkal a landolás előtt lakónegyedre zuhant egy utasszállító repülőgép pénteken a pakisztáni Karacsiban, a fedélzeten legalább 100-an voltak - jelentette be a pakisztáni polgári repülési ügynökség (PCAA). Abdusz-Szattár Hokar, az ügynökség szóvivője azt mondta, a pakisztáni légitársaság A320 típusú gépének a fedélzetén hétfős legénység, valamint 99 utas tartózkodott a szerencsétlenség idején.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.