Taylor Swift új albumával még a mozikat is meghódította

Mikrofilm

Mindenhol és mindent visz a legújabb lemeze – csak épp a kritikusokat nem sikerült meggyőznie.

Október elején jelent meg Taylor Swift, napjaink talán legnépszerűbb énekese 12. stúdióalbuma, a The Life of a Showgirl. Az énekesnő a számokat még tavaly rögzítette Svédországban, amikor a minden rekordot megdöntő Eras Tour keretében a kontinensen járta a stadionokat. A dalok mögött álló fő inspiráció a sikeres koncertturné és az elmúlt évek mindent felülmúló Swift-mániája mellett a Travis Kelce amerikaifocistához fűződő kapcsolata volt, amelyet a bulvárlapok szinte pillanatról pillanatra dokumentálnak.

Ahogy az várható volt, az album történelmi rekordokat döntöget: jelen pillanatban a Billboard irányadó, Hot 100-as toplistájának első 12 helyén a Showgirl 12 dala található – korábban soha nem fordult még elő, hogy egy előadó egyedül megszállja a teljes top 10-et. Swift természetesen a Billboard 200-as albumlistáját is meghódította, a lemez 4 milliónál is több albumértékesítési egységgel debütált (mivel kézzel fogható korongok eladásával már rég nem lehet kalkulálni, a Billboard bonyolult metódust használ: fizetett streamingszolgáltatásnál 1250 lejátszás számít egy albumeladásnak, míg ingyenes szolgáltatásoknál 3750 lejátszás egyenlő egy albumeladással). Ez közel félmillióval döntötte meg az eddig fennálló rekordot. Ugyancsak történelmi mérföldkő, hogy az énekesnő immár 15. alkalommal hódította el a toplista első helyét – ez eddig csak Drake-nek és Jay-Z-nek sikerült a szólóelőadók közül (a Beatles itt még előtte jár 19 első hellyel).

Taylor Swift azonban nemcsak a zenei toplisták élére állt legújabb albumával. The Official Release Party of a Showgirl címmel mozis programot is kerekített az album bemutatása köré, erre pedig világszinten 46 millió dollár (más források szerint 50,1 millió) értékben váltottak jegyet. Persze Swift még mindig Amerikában a legnépszerűbb, így érthető, hogy ebből 33 millió származik a tengerentúlról, 13 millió pedig az 54 külföldi piacról. Ez a közel 50 milliós jegybevétel szinte bármelyik stúdiófilmnek büszkeségére vált volna, a teljesítmény pedig azért különösen lenyűgöző, mert az albumról alig valamivel a megjelenése előtt értesült a szélesebb közönség, nem csaptak köré akkora reklámkampányt, mint Swift korábbi lemezei, vagy akár csak egy közönséges filmbemutató köré. Az pedig csak hab a tortán, hogy az énekesnő nem szerződött le terjesztőkkel, akik a terítésért cserébe a bevétel egy részét is zsebre teszik, inkább ő maga szerződött le az AMC Theatres mozihálózattal.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.

Eddig csak a szégyen

Aláírták a koalíciós szerződést, innentől hivatalosnak tekinthető, hogy megalakul a szétválás utáni Csehország minden bizonnyal leggusztustalanabb kormánya, amelyben egy populista vezér, Andrej Babiš dirigálja saját személyre szabott pártja (az Ano) és két neonáci pártocska (a 7,8 százalékos SPD és a 6,8-as Motoristé sobě) delegáltjait.

Amerika kapitány menni

Lapzártánk után három nappal, pénteken találkozik Orbán Trumppal, így a találkozó érdemi részét és eredményeit jelen pillanatban tárgyalni nem, legfeljebb találgatni tudjuk. A magyar fél közlése szerint Amerika kapitány, Pókember és Vasember azért járulnak Trump elibe („Washington, jövünk!”), hogy meggyőzzék arról: engedje továbbra is, hogy hazánk háborítatlanul vásárolhasson nyersolajat és gázt Oroszországtól, különben… Hát ez az.