Október elején jelent meg Taylor Swift, napjaink talán legnépszerűbb énekese 12. stúdióalbuma, a The Life of a Showgirl. Az énekesnő a számokat még tavaly rögzítette Svédországban, amikor a minden rekordot megdöntő Eras Tour keretében a kontinensen járta a stadionokat. A dalok mögött álló fő inspiráció a sikeres koncertturné és az elmúlt évek mindent felülmúló Swift-mániája mellett a Travis Kelce amerikaifocistához fűződő kapcsolata volt, amelyet a bulvárlapok szinte pillanatról pillanatra dokumentálnak.
Ahogy az várható volt, az album történelmi rekordokat döntöget: jelen pillanatban a Billboard irányadó, Hot 100-as toplistájának első 12 helyén a Showgirl 12 dala található – korábban soha nem fordult még elő, hogy egy előadó egyedül megszállja a teljes top 10-et. Swift természetesen a Billboard 200-as albumlistáját is meghódította, a lemez 4 milliónál is több albumértékesítési egységgel debütált (mivel kézzel fogható korongok eladásával már rég nem lehet kalkulálni, a Billboard bonyolult metódust használ: fizetett streamingszolgáltatásnál 1250 lejátszás számít egy albumeladásnak, míg ingyenes szolgáltatásoknál 3750 lejátszás egyenlő egy albumeladással). Ez közel félmillióval döntötte meg az eddig fennálló rekordot. Ugyancsak történelmi mérföldkő, hogy az énekesnő immár 15. alkalommal hódította el a toplista első helyét – ez eddig csak Drake-nek és Jay-Z-nek sikerült a szólóelőadók közül (a Beatles itt még előtte jár 19 első hellyel).
Taylor Swift azonban nemcsak a zenei toplisták élére állt legújabb albumával. The Official Release Party of a Showgirl címmel mozis programot is kerekített az album bemutatása köré, erre pedig világszinten 46 millió dollár (más források szerint 50,1 millió) értékben váltottak jegyet. Persze Swift még mindig Amerikában a legnépszerűbb, így érthető, hogy ebből 33 millió származik a tengerentúlról, 13 millió pedig az 54 külföldi piacról. Ez a közel 50 milliós jegybevétel szinte bármelyik stúdiófilmnek büszkeségére vált volna, a teljesítmény pedig azért különösen lenyűgöző, mert az albumról alig valamivel a megjelenése előtt értesült a szélesebb közönség, nem csaptak köré akkora reklámkampányt, mint Swift korábbi lemezei, vagy akár csak egy közönséges filmbemutató köré. Az pedig csak hab a tortán, hogy az énekesnő nem szerződött le terjesztőkkel, akik a terítésért cserébe a bevétel egy részét is zsebre teszik, inkább ő maga szerződött le az AMC Theatres mozihálózattal.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!