Koronavírus: 4 ezer felett az új fertőzöttek száma, 189-en elhunytak

  • narancs.hu
  • 2020. december 19.

Katasztrófa

Már majdnem 7300-an vannak kórházban, és több, mint 530-an lélegeztetőgépen. 

4 045 újabb magyar állampolgárnál mutatták ki az új koronavírus-fertőzést (COVID-19), ezzel 300 022 főre nőtt a hazánkban beazonosított fertőzöttek száma, írja szombat délelőtt a koronavirus.gov.hu.

A tájékoztatásból kiderül továbbá, hogy

  • elhunyt 189 többségében idős, krónikus beteg,
  • így az elhunytak száma 7 914 főre emelkedett,
  • a gyógyultak száma is folyamatosan nő, jelenleg 93 323 fő,
  • az aktív fertőzöttek száma 198 785 fő,
  • az aktív fertőzöttek 18%-a, az elhunytak 20%-a, a gyógyultak 23%-a budapesti,
  • 7 295 koronavírusos beteget ápolnak kórházban,
  • közülük 538-an vannak lélegeztetőgépen.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.