Nem a Dunán közlekedik már a Viking Sigyn

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 7.

Katasztrófa

2019 hátralévő részében a hajó csak a Rajnán közlekedik majd.

Már hetek óta nem jár a Dunán, így Budapesten sem a Hableány-tragédiát okozó Viking Sigyn szállodahajó – írja a Napi.hu. A lap szerint az utóbbi időben csak a Rajnán használják. A hajó tulajdonosa, a Viking csak szűkszavúan reagált a megkeresésre, többek közt arra sem válaszoltak, hogy van-e köze a balesetnek a változáshoz. Mindössze annyit árultak el, hogy 2019 hátralévő részében a hajó csak a Rajnán közlekedik majd.

A Hableány matrózának családját képviselő Magyar György példátlan hibának nevezte, hogy a baleset után elengedték a szállodahajót. A Napi.hu-nak arról is beszámolt az ügyvéd, hogy az utolsó, még keresett dél-koreai áldozat lehetett a baleset első halálos áldozata. A szakértői jelentések szerint ugyanis a 41 éves nő vagy a Viking Sigyn vagy az őt követő Viking Idun alá kerülhetett az ütközés után.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.