Megtaláltuk Mészáros Lőrinc új luxusházait – Van hol fogadni a fideszes nagyurakat

  • narancs.hu
  • 2016. április 17.

Kis-Magyarország

Az alcsútdobozi arborétum közelében épített házak előtt leaszfaltozták az utakat, az udvarra kemencét és egy jókora fedett asztalsort is kialakítottak.

A napokban mutattuk meg azt az alcsútdobozi nyaralót, amelyben olykor Orbán Viktor miniszterelnök is megfordulhat. Az örökpanorámás ház és a telek jelenleg a kormányfő édesapjáé, a korábbi tulajdonos Mészáros Lőrinc volt.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor fotói

 

Minden bizonnyal nem csak saját használatra épített két impozáns házat a felcsúti polgármester az Alcsúti Arborétum és a nemrég átadott kalandpark szomszédságában. Helyi forrásunk úgy tudja, hogy a két egymással szomszédos, vadászházjellegű épületet azért alakította ki a felcsúti polgármester, hogy ott a kormányzati szereplőket, a Fideszhez közeli potentátokat és akár a miniszterelnököt is vendégül láthassa.

false

A két, összesen több mint 3 ezer négyzetméteres ingatlan közül a kisebb Mészáros Lőrinc, a nagyobb pedig a felesége nevén van. Utóbbihoz tartozik egy udvar is, ahol bográcsozásra és ökörsütésre alkalmas eszközök, egy kinti kemence és egy jókora, fából készült, fedett asztalsor is található. Az épületeket az utcafront előtt kovácsoltvas kerítés és kapu óvja, térfigyelő kamerákat is felszereltek, és az oda elvezető, az arborétumhoz tartó útról nyíló rövid szakaszt szépen leaszfaltozták, illetve parkolókat is kialakítottak a bejárat előtt. Az utómunkálatokat a Mészáros Lőrinc cégbirodalmába tartozó legújabb építőipari vállalkozás, a Fejér B.Á.L. Zrt. munkatársai végezték; tavaly novemberben még láttuk a céges autókat a házak előtt parkolni, az alkalmazottakat pedig a kerítésen ügyködni.

false

Az alcsútdobozi nyaralóról és az Orbán család illetve Mészáros Lőrinc közötti ingatlankeringőről a Magyar Narancs legfrissebb számában írunk részletesen. Magyar Krisztián cikkéből az is kiderül, hogy az utóbbi időszakban milyen bizniszekbe vágott bele a Felcsút nagyvállalkozó polgármestere.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.