Kapcsoljuk Csepelt! – Robban a hobbiarénában

  • narancs.hu
  • 2016. június 14.

Kispálya

Ha már egyszer stadion épült a tévénézők számára, ki az a hülye, aki otthon marad?

Pár napja írtuk, hogy immár tényleg kozmikus méreteket ölt a hülyeség. Budapest XXI. kerületében, Csepelen, az egykori Csepel Vas- és Fémművek valamikori 1-es kapuja és a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola közötti üres telkeken hatalmas, stadiont formázó vetítőhely épült a labdarúgó Európa-bajnokságra – természetesen közpénzből. Az önkormányzat roppant büszke a láthatóan méregdrága műalkotásra, amelyet már pénteken birtokba vett Csepel nagyérdemű lakossága, ingyen és bérmentve.

Ám mégis ez a mostani esemény az igazi, mondhatnánk azt is, hogy a ministadion apropója. Friss fotók a magyar–osztrák csatáról, amit nem is Bordeaux-ban, hanem Csepelen játszanak.

false

 

false

 

 

false

 

 

 

false

 

 

false

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.