Gyilkos ruhadarabok

KOmplett

Az öltözködésben olyan könnyű hibázni. Elég egy rosszul megválasztott melltartó, amely a híres négy mellért felelős, egy jól kinéző, ám szorító cipő, ami miatt méltóságteljes vonulásunk szánalmas bicegéssé válik, és borul a jó benyomás. De leselkednek más veszélyek is ránk!

A minap egy igen fontos munkamegbeszélésre készülődtem. Mivel pontosan tudom, hogy az első benyomás mennyit számít, a felkészülés igen hangsúlyos része volt, hogy az outfitem gondosan megkomponáljam. Természetesen úgy véltem, hogy a ruhatáram egyik darabja sem alkalmas a nemes feladatra, így vettem egy vadiúj, pompás nyári nadrágkosztümöt, háromrészeset.

Tudtam, hogy mindig jól hat, ha a lenge kis zakóval trükközünk, és ha első pillantásra világos, hogy az öltözék részei jól harmonizálnak. Mivel márkás és igen borsos árú volt a kis szett, most aztán nem számítottam tragédiára. Vígan lejtettem a hőségben az iroda felé, a magabiztosságom kedves kis mosolyt rajzolt az arcomra. Sokan megnéztek útközben, de ezt is teljesen természetesnek tartottam, miért ne bámulnának, hiszen pompás a külsőm, remekül nézek ki.

Azért az irodaház liftjében még egy fullképet akartam magamról, csak úgy, megerősítésképp, mikor az a kis mosoly rémült fintorra váltott. A kiváló rucim ugyanis eléggé elengedte magát. Vagyis a színeit. Nagy sötétbarna és feketés-kékes csíkokkal volt tele a karom és a testem, az egész dekoltázsom. Hömpölyögtek, kanyarogtak az iszaphoz hasonló kis patakocskák a combom kilátszó részén, és végig a lábamon. Tébolyultan kezdtem elkenni, levakarni a foltokat, amivel csak azt értem el, hogy itt-ott csomókban összeállt a festékanyag, és a bőröm kipirosodott. Illetve a perfektre lakkozom körmeimbe is beleivódott a festék, teljesen olyan lett a kezem, mintha disznóganézásból érkeztem volna.

Sajnos mihelyst kiléptem a liftből, a titkárnő már vezetett is be az irodába. Próbáltam úgy tenni, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy úgy festek, mint aki két hete nem látott fürdőszobát, és igyekeztem lelkileg visszakerülni a képmásom megpillantása előtti állapotba. Végigfeszengtem az egész megbeszélést, elrontottam mindent. Nem tudtam nem észrevenni, hogy a partnerem konstatálja a dolgot, miszerint én egy utolsó, igénytelen tapló vagyok, aki egy nyilvánvalóan fontos ügy kedvéért sem tudja összekapni magát.

Tavaly már egyszer – egy hasonló baleset miatt – megfogadtam, hogy minden új ruhát kimosok egyszer a premier előtt. Tavaly egy kis kék ruci miatt festettem úgy, mint egy kicentrifugázott avatar, de szerencsére akkor csak egy udvarlót kellett lepattintanom, így még segítségemre is lett a rohadék ruha…

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.