Gyilkos ruhadarabok

KOmplett

Az öltözködésben olyan könnyű hibázni. Elég egy rosszul megválasztott melltartó, amely a híres négy mellért felelős, egy jól kinéző, ám szorító cipő, ami miatt méltóságteljes vonulásunk szánalmas bicegéssé válik, és borul a jó benyomás. De leselkednek más veszélyek is ránk!

A minap egy igen fontos munkamegbeszélésre készülődtem. Mivel pontosan tudom, hogy az első benyomás mennyit számít, a felkészülés igen hangsúlyos része volt, hogy az outfitem gondosan megkomponáljam. Természetesen úgy véltem, hogy a ruhatáram egyik darabja sem alkalmas a nemes feladatra, így vettem egy vadiúj, pompás nyári nadrágkosztümöt, háromrészeset.

Tudtam, hogy mindig jól hat, ha a lenge kis zakóval trükközünk, és ha első pillantásra világos, hogy az öltözék részei jól harmonizálnak. Mivel márkás és igen borsos árú volt a kis szett, most aztán nem számítottam tragédiára. Vígan lejtettem a hőségben az iroda felé, a magabiztosságom kedves kis mosolyt rajzolt az arcomra. Sokan megnéztek útközben, de ezt is teljesen természetesnek tartottam, miért ne bámulnának, hiszen pompás a külsőm, remekül nézek ki.

Azért az irodaház liftjében még egy fullképet akartam magamról, csak úgy, megerősítésképp, mikor az a kis mosoly rémült fintorra váltott. A kiváló rucim ugyanis eléggé elengedte magát. Vagyis a színeit. Nagy sötétbarna és feketés-kékes csíkokkal volt tele a karom és a testem, az egész dekoltázsom. Hömpölyögtek, kanyarogtak az iszaphoz hasonló kis patakocskák a combom kilátszó részén, és végig a lábamon. Tébolyultan kezdtem elkenni, levakarni a foltokat, amivel csak azt értem el, hogy itt-ott csomókban összeállt a festékanyag, és a bőröm kipirosodott. Illetve a perfektre lakkozom körmeimbe is beleivódott a festék, teljesen olyan lett a kezem, mintha disznóganézásból érkeztem volna.

Sajnos mihelyst kiléptem a liftből, a titkárnő már vezetett is be az irodába. Próbáltam úgy tenni, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy úgy festek, mint aki két hete nem látott fürdőszobát, és igyekeztem lelkileg visszakerülni a képmásom megpillantása előtti állapotba. Végigfeszengtem az egész megbeszélést, elrontottam mindent. Nem tudtam nem észrevenni, hogy a partnerem konstatálja a dolgot, miszerint én egy utolsó, igénytelen tapló vagyok, aki egy nyilvánvalóan fontos ügy kedvéért sem tudja összekapni magát.

Tavaly már egyszer – egy hasonló baleset miatt – megfogadtam, hogy minden új ruhát kimosok egyszer a premier előtt. Tavaly egy kis kék ruci miatt festettem úgy, mint egy kicentrifugázott avatar, de szerencsére akkor csak egy udvarlót kellett lepattintanom, így még segítségemre is lett a rohadék ruha…

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.