Elkészült az év egyik legjobban várt irodalmi listája

  • narancs.hu
  • 2019. február 12.

Könyv

Tíz szerző, tíz mű van versenyben az Aegon Művészeti Díjért.

Nemsokára eldől kié lesz idén az Aegon Művészeti Díj és a vele járó 3 millió forint. Összeállt a döntősök listája.

Öt regény és két novelláskötet is szerepel a díjesélyesek között, mellettük három verseskötet versenyez. Három kiadó is büszke most szerzőire, a Pesti Kalligram, a Jelenkor és a Magvető – olvasható a szervezők közleményében.

A díjazott 3 millió forintos elismerést kap, művének sikerét további több millió forint értékű média-megjelenéssel támogatja a díjalapító Aegon Biztosító.

Több, mint nyolcvan kötetet jelöltek a könyvkiadók a 2019-es díjra – a shortlist a hétfős zsűri szavazatai alapján áll össze. A zsűri minden évben megújul, tagjai irodalomtörténészek, kritikusok, tanárok. Miközben a kiadói jelölésekből válogatnak, nem tudnak egymásról, és ez egészen addig így van, amíg elkészül a tízes lista, a shortlist.

Pillanatkép a 2018-as gálaestről

Pillanatkép a 2018-as gálaestről

Fotó: aegondij.hu

 

Jelöltjeikre titkosított online felületen szavaznak, a nyertesről viszont már élő vitában, konszenzusos szavazással döntenek.

A 2019-es Aegon Művészeti Díjra esélyes tíz könyv ABC-sorrendben:

  • Dragomán György: Rendszerújra, Magvető Kiadó
  • Garaczi László: Hasítás, Magvető Kiadó
  • Kemény István: Nílus, Magvető Kiadó
  • Krusovszky Dénes: Akik már nem leszünk sosem, Magvető Kiadó
  • Mán-Várhegyi Réka: Mágneshegy, Magvető Kiadó
  • Márton László: Két obeliszk, Pesti Kalligram
  • Simon Márton: Rókák esküvője, Jelenkor Kiadó
  • Szvoren Edina: Verseim, Magvető Kiadó
  • Takács Zsuzsa: A Vak Remény, Magvető Kiadó
  • Tolnai Ottó: Szeméremékszerek (A két steril pohár), Jelenkor Kiadó

 

2019 Aegon Művészeti díjas szerzőjéről tavasszal dönt a zsűri, a nyertes könyv írója az április 8-i ünnepi gálán veszi át elismerését a Katona József Színházban.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.