Byrne-nek jókor jött a hírverés, most hét év szünet után jelentkezett új albummal, amely jól illeszkedik a sorból örökké kilógó zenész diszkográfiájába.
A skóciai születésű, de Kanadában és az Egyesült Államokban felnőtt David Byrne kezdetben képzőművésznek készült, de New Yorkba költözése után a zene felé fordult. Élete első dalát 1973-ban írta: a Psycho Killer végül csak négy évvel később került rá a Talking Heads debütáló lemezére, de ezzel sikerült azonnal felrakniuk magukat a térképre. A hetvenes évek közepén alakult együttes a Ramones, a Television és a Blondie mellett a legendás CBGB-körhöz tartozott, de a Brian Enóval készített a Fear of Musictól (1979) kezdve messzebbre sodródtak a gyökereiktől. A funkot és az afrobeatet a keblére ölelő együttes a ’80-as években egyre nagyobb sikereket ért el, klasszikussá érett lemezeik mellett (Remain in Light, 1980; Speaking in Tongues, 1983) ebben komoly szerepe volt a zenekar Stop Making Sense (1984) című performance-os elemekkel tarkított koncertfilmjének. Az estet a frontember egyedül kezdte egy magnó társaságában egy csupasz színpadon, majd számról számra csatlakoztak hozzá zenésztársai és a díszlet elemei. A Stop Making Sense ikonikus jelenetében az amúgy sem túlságosan rocksztárosan öltöző Byrne egy groteszk, hatalmas öltönyben adja elő a Girlfriend Is Better című dalt. Ez az úttörő show mintaként szolgált Byrne későbbi szólóturnéihoz is, aki azóta is többnyire táncosok és mindenféle furcsaságokat csináló zenészek sokaságával lép fel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!