A Hamász vállalta a felelősséget a halálos gázai rakétatámadásért, mire Izrael válaszcsapást mért

  • narancs.hu
  • 2024. május 6.

Külpol

A Kerem Shalom átkelő egyike azon útvonalaknak, amiken keresztül humanitárius segélyt lehet Gázába juttatni.

Lezárta Izrael a Gázai övezetbe vezető Kerem Shalom átkelőt, miután a Hamász rakétákat lőtt ki a területre

írjaBBC. A támadásban három izraeli katona meghalt, több másik pedig megsebesült.

A Hamász fegyveres szárnya magára vállalta az átkelőhely elleni támadást, közlésük szerint 10 rakétát lőttek ki.

A Kerem Shalom egyike azon kevés útvonalaknak, amiken keresztül humanitárius segélyt, köztük élelmiszert és orvosi ellátmányt lehet Gázába juttatni.

Reuters szerint más átkelők nyitva maradtak.

A Hamász által a rafahi átkelőhely mellett végrehajtott kilövések egyértelmű példái annak, hogya terrorszervezet szisztematikusan kihasználja a humanitárius létesítményeket és tereket, és továbbra is emberi pajzsként használja a gázai polgári lakosságot"

– közölte az izraeli hadsereg.

Röviddel a Hamász támadása után izraeli légicsapás ért egy rafahi házat, amely következtében három ember meghalt és többen megsebesültek.

(A lead-kép egy korábbi rafah-i légitámadásról készült.)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.