Alig 90 millióért eladó egy viktoriánus vasútállomás

  • Narancs.hu/MTI
  • 2018. augusztus 10.

Külpol

Vigyázat, szellem járja!

Kalapács alá került egy viktoriánus stílusú vasútállomás Angliában. A Dél-Yorkshire grófságbeli Chapeltown ma már használaton kívüli állomásához váró, jegyiroda és peron is jár. A felújításra szoruló épületben három hálószoba van. A kikiáltási ára 250 ezer font (cirka 90 millió forint). De óvatosan a licittel. Az állomáson a közhiedelem szerint egy második világháborúban elhunyt férfi szelleme kódorog.

Már a vonat se jár arra. Előbb az utasforgalmat állították le 1953-ban, majd a tehervonatokat is másfelé küldték. Kísértetszkeptikusoknak jó vétel lehet, hiszen gyönyörű erdő öleli körbe, miközben közel az autópálya és a vasút.

Az ingatlant szeptember elején árverezik el, addig még lehet gyűjtögetni.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.