Lelőttek egy amerikai újságírót Irpinynél

  • narancs.hu
  • 2022. március 13.

Külpol

Brent Renaud 51 éves volt, társát megsebesítették.

Orosz katonák az ukrajnai Irpinynél lelőtték Brent Renaud amerikai újságírót, videós tudósítót, társát pedig megsebesítették – írja a 444 az Interfax hírügynökségre hivatkozva. 

A hírt Andrij Nebitov, a Kijev környéki rendőrség tisztje közölte. „A megszállók a nemzetközi média újságíróit is gyilkolják, amiért megpróbálják bemutatni az igazságot az orosz csapatok ukrajnai kegyetlenkedéséről. (...) Jelenleg az áldozat kimentése zajlik a harci zónából" – írta az ukrán tiszt a Facebookon. Közzétett egy újságíró-igazolványt és egy útlevelet ábrázoló fotót, ez alapján lehet tudni, hogy Renaud az áldozat.

Brent Renaud forgatott az iraki és az afganisztáni háborúkról, a haiti földrengésről, a mexikói kartellekről, Egyiptomról és Líbiáról, valamint az Iszlám Államról és az iraki Moszul városáról. Testvérével, Craig Renaud-val közösen akapították meg a Little Rock Filmfesztivált, és alapító tagja volt az Arkansas Motion Picture Institute-nak. Munkájáért Peabody-díjat, két Columbia DuPont-díjat, két Overseas Press Club-díjat, egy Edward R. Murrow-díjat és egy IDA-díjat nyert.

A videofelvételen Renaud kollégája beszél arról, mi történt velük:

Leadkép: Tűz pusztít egy épület tetőszerkezetében egy orosz támadást követően a Kijev közelében lévő Irpinyben. Fotó: MTI/AP/Oljakszandr Ratusnyak

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.