Magyar hírportál elérését is letiltotta az orosz külügyminisztérium

  • narancs.hu
  • 2024. június 25.

Külpol

A putyini rezsim most reagált az európai döntésre, ami betiltotta az orosz propaganda három forrását.

Az orosz külügyminisztérium ma kiadott listája alapján magyar híroldal is tiltólistás lett az országban: június 25-től korlátozza 81 európai hírszolgáltató elérését az ország, a minisztérium honlapján látható is, kiket szúrt ki elsőként Vlagyimir Putyin diktatúrája. A büszke győztes a 444.hu, ami egyedüli magyarországi kiadványként érte ezt el, de érintettek lehetünk a szlovák Denník N fekete listája miatt is, hiszen nekik is fut magyar nyelvű kiadásuk, a Napunk.sk.

Azt írják a közleményükben, hogy mindez válasz az Európai Unió Tanácsa által május 17-én hozott döntésre, amely megtiltja három orosz média, a RIA Novosztyi, az Izvesztyia Médiainformációs Központ és a Rosszijszkaja Gazeta „minden műsorszórási tevékenységét”, és amely szintén ma, június 25-én lép hatályba. Ezek tehát Szergej Lavrov orosz külügyminiszter szerint tulajdonképpen csak ellenintézkedések, ráadásul a kiadványok „rendszeresen terjesztenek hamis információkat a különleges katonai műveletről.”

„Az orosz fél többször és különböző szinteken figyelmeztetett, hogy a hazai újságírók politikailag motivált üldözése és az orosz médiák indokolatlan betiltása az EU területén nem marad válasz nélkül. Ennek ellenére Brüsszelben és a blokközpontú országok fővárosaiban az eszkaláció útját választották, egy újabb illegitim tiltással Moszkvát arra kényszerítve, hogy tükröző és arányos ellenintézkedéseket hozzon. Az ilyen események alakulásáért kizárólag az Európai Unió vezetése és az ezt a döntést támogató országok felelnek. Abban az esetben, ha az orosz médiával szembeni korlátozásokat feloldják, az orosz fél szintén felülvizsgálja döntését az említett médiaoperátorokra vonatkozóan” – írja az orosz külügyminisztérium közleménye.

Ez pedig az érintett 81 hírszolgáltató listája, az oroszok által jelzett kategóriákkal.

Ausztria

Állami televízió- és rádiótársaság „ORF” (orf.at); Médiacsoport „Osterreich” (oe24.at);

Belgium

Magazin „Le Vif” (levif.be); Magazin „Knack” (knack.be);

Bulgária

Hírportál „Mediapool” (Mediapool.bg); Újság „24 Chasa” (24chasa.bg);

Magyarország

Hírportál 444.hu;

Németország

Magazin „Der Spiegel” (spiegel.de); Újság „Die Zeit” (zeit.de); Újság „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (faz.net);

Görögország

Görög Rádió és Televízió ERT (ert.gr, ertnews.gr); Médiacsoport „Skai” (skai.gr); Televíziós csatorna „Mega” (Megatv.com); Újság „Proto Thema” (protothema.gr);

Dánia

Napilap „Berlingske” (berlingske.dk); Kiadó „Information” (information.dk);

Írország

Nemzeti televízió- és rádiótársaság „RTE” (rte.ie); Újság „The Irish Times” (irishtimes.com); Újság „The Irish Independent” (independent.ie);

Spanyolország

Újság „El Mundo” (elmundo.es); Újság „El Pais” (elpais.com); Hírügynökség „EFE” (efe.com); Spanyol Állami Televízió „Televisión Española” (rtve.es);

Olaszország

Országos televíziós csatorna „LA7” (la7.it); Újság „La Stampa” (lastampa.it); Újság „La Repubblica” (repubblica.it); Televíziós társaság „RAI” (rai.it, rainews.it);

Ciprus

Újság „Politis” (politis.com.cy); Hírportál „Cyprus Times” (cyprustimes.com); Újság „Cyprus Mail” (cyprus-mail.com);

Lettország

Televíziós csatorna „Latvian Television” Lett Rádió 4 (lsm.lv); Hírportál apollo.lv; Internetes televíziós csatorna tvnet.lv; Kiadó „Diena” (diena.lv);

Litvánia

Hírportál „LRT” (lrt.lt); Hírportál „15min.lt” (15min.lt); Hírportál „lrytas.lt” (lrytas.lt);

Málta

Központi állami televíziós csatorna „Television Malta” TVM (tvmnews.mt); Újság „Times of Malta” (timesofmalta.com); Újság „The Malta Independent” (independent.com.mt); Újság „Malta Today” (maltatoday.com.mt);

Hollandia

Televízió- és rádiótársaság „Nos” (nos.nl); Újság „Nrc” (nrc.nl); Újság „Algemeen Dagblad” (ad.nl);

Lengyelország

Televíziós csatorna „Belsat” (belsat.eu, belsat.pl); Magazin „Новая Польша” (novayapolsha.eu, novayapolsha.com novayapolsha.pl);

Portugália

Televíziós csatorna „RTP Internacional” (rtp.pt); Újság „Publico” (publico.pt); Újság „Expresso” (expresso.pt); Hír- és elemző projekt „Observador” (observador.pt);

Románia

Televíziós csatorna „Pro TV International” (műholdak: „Eutelsat 16A -16 EST” és „Astra 5B – 31,5 EST”; weboldalak: stirileprotv.ro, protv.ro); Televíziós csatorna „Digi24” (műhold: „Eutelsat 16A – 16EST”; weboldal: digi24.ro); Televíziós csatorna „B1TV” (műhold: „Astra 5B – 31,5 EST”; weboldal: b1tv.ro);

Szlovákia

Újság „SME” (sme.sk); Internetes kiadás „Dennik N” (dennikn.sk);

Szlovénia

Internetes kiadás „Nova24” (Nova24.si, Nova24tv.si); Internetes kiadás „Demokracija” (Demokracija.si, Demokracija.eu);

Finnország

Újság „Ilta-Sanomat” (is.fi); Újság „Iltalehti” (iltalehti.fi); Újság „Helsingin Sanomat” (hs.fi); Televízió- és rádiótársaság „Yleisradio” (yle.fi);

Franciaország

Televíziós csatorna „LCI” (tf1info.fr); Újság „Le Monde” (lemonde.fr); Újság „La Croix” (la-croix.com); Újság „Liberation” (liberation.fr); Magazin „Lexpress” (lexpress.fr); Rádiótársaság „Radio France” (radiofrance.fr); Hírügynökség „Agence France-Presse” (afp.com, afpforum.com); Televíziós csatorna „CNews” (cnews.fr); Televíziós társaság „Arte” (arte.tv);

Csehország

Televíziós csatorna „Ceska Televize” (ceskatelevize.cz); Hírportál „Seznam Zpravy” (seznamzpravy.cz);

Svédország

Televízió- és rádiótársaság „SVT” (svt.se); Rádiótársaság „Sveriges Radio” (sverigesradio.se);

Észtország

Hírportál propastop.org; Nemzeti televízió- és rádiótársaság „ERR” (err.ee); Médiatermék „Delfi” (delfi.ee);

Összeurópai médiumok

Agence Europe (agenceurope.eu); Politico (www.politico.eu, www.politico.com); Műholdcsomag „Svoboda Satellite Package”; Internetes kiadás „Euobserver” (Euobserver.com).

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A MÁV finanszírozza az elavult iparvágány karbantartását a kínai cég számára

Vácon a gödi Samsung SDI-nak is dolgozó kínai hatterű CECZ cégcsoport az év elején jelentette be, hogy szeretné, ha a város déli részén lévő, mintegy húsz éve nem használt iparvágányt újra üzembe helyeznék. Úgy tűnik, kérése meghallgatásra talált: a munkálatok megelőzték a kormányhivatal és az önkormányzat közös bejárását. A karbantartás költségét a MÁV állja.