Orbán Viktor elmondta ugyanazt az ukrajnai háborúról, amit Somkuti Bálint 1956-ról

  • narancs.hu
  • 2024. november 8.

Külpol

A miniszterelnök szerint nyilvánvaló, hogy Oroszország erősebb.

A Kossuth Rádió reggeli műsorának vendége volt a miniszterelnök, hogy szokása szerint előre egyeztetett „kérdésekre” válaszoljon. Orbán Viktor természetesen hosszasan értekezett az amerikai elnökválasztás jelentőségéről is. Úgy látja, hogy „a fronton a helyzet nyilvánvaló, katonai vereség van”, ezért az amerikaiak ki fognak szállni a háborúból. „Ezt a háborút egyedül Európa nem tudja finanszírozni.”

A riporter ezután Zelenszkij szavaival szembesítette Orbánt, hogy a tűzszünet nem megoldás, ráadásul „olyan ember javasolja a tűzszünetet, aki nem akarja Ukrajnát a NATO-ban látni”.

A Kossuth Rádióban Orbán Viktor erre elmondta Ukrajna kapcsán ugyanazt, amit Somkuti Bálint, a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet lapátra tett kutatója 1956-ról. Emlékezetes, hogy Somkuti „bolondnak” nevezte az 1956-os szabadságharcosokat, mert nem „tisztelték” és nem ismerték fel a túlerőt.

Orbán Viktor kétségbe vonta azt, hogy Amerika, Európa és Ukrajna erősebb lehet Oroszországnál.

„Szerintem ez jó gondolat, ha erős vagy, sőt, ha te vagy az erősebb. De ha a másik fél az erősebb, akkor nem tűnik jó gondolatnak,

de ez nem az én dolgom, hanem az ukránoké, akik egyébként hősiesen harcoltak az elmúlt két évben. Én nem tartozom azok közé, akik lekicsinyelnék vagy lebecsülnék azt a heroikus küzdelmet, amit az ukránok folytattak.”

Orbán egyébként azt mondta a Somkuti-ügyről, hogy „antikommunista ügyekben nálunk nincs pardon”. Ugyanakkor megjegyzendő, hogy Orbán Balázs esetében bocsánatos bűn volt azt mondani, hogy beengedné az oroszokat, hiszen

„pont '56-ból kiindulva mi valószínűleg nem csináltuk volna azt, amit Zelenszkij elnök csinált két és fél évvel ezelőtt, mert felelőtlenség, mert látszik, hogy belevitte egy háborús védekezésbe az országát.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.