A Közlekedési Múzeumból érkezik a Nemzeti új főigazgatója

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. június 17.

Kultúra

Zsigmond Gábort nevezik ki a Magyar Nemzeti Múzeum új főigazgatójának. 

Zsigmond Gábor történész, kulturális turisztikai szakközgazdász vezeti tovább a Magyar Nemzeti Múzeumot – közölte az intézmény az MTI-vel hétfőn.

Az új főigazgató személyét Demeter Szilárd, a Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ elnöke jelentette be Csák János kulturális és innovációs miniszter jóváhagyásával – olvasható a múzeum közleményében.

Zsigmond Gábor a Budapesti Corvinus Egyetem és a Debreceni Egyetem mellett több hazai és külföldi egyetem vendégelőadójaként elsősorban kulturális fejlesztésekkel, örökségmenedzsementtel, kiállításszervezéssel és Magyarország modernkori fejlődésével foglalkozik, korábban a 2000-es évek közepén dolgozott a BKV szóvivőjeként, 2007 és 2016 között a Városi Tömegközlekedési Múzeum és a Földalatti Vasúti Múzeumot vezette, 2016 óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettesi posztját töltötte be. 

A múzeum közleménye szerint az elmúlt években az új Közlekedési Múzeum nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásában szakmai vezetőként vett részt, emellett a nemzeti kulturális műszaki és közlekedési örökség megőrzéséről szóló kormányhatározat végrehajtásának projektvezetőjeként nevéhez fűződik többek között a Horthy Miklós által egykor használt Turán vasúti szalonkocsi hazahozatala és restaurálási munkáinak megkezdése. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató-helyetteseként közvetlen irányítása alá tartoztak a muzeológiai, digitalizálási, kiállításszervezési, restaurátori, műtárgynyilvántartási szakterületek, valamint a nemzetközi ügyek.

Zsigmond Gábor szerint a Magyar Nemzeti Múzeumnak egy erősebb, a Kárpát-medencében és a közép-európai régióban aktívabb intézménnyé kell válnia, ami képes támogatni a magyar múzeumügyet, egyben pedig otthonává válhat mindazoknak, akik az intézmény több mint 220 éve töretlen céljaiért tenni kívánnak. Hozzátette, hogy a Magyar Nemzeti Múzeum kiemelt feladatának tartja a széles körű együttműködések megteremtését a hazai és nemzetközi múzeumi világban, az egyetemekkel, a tudományos élet szereplőivel, a társadalmi szervezetekkel, az intézmény támogatóival, a sajtóval és mindenekelőtt a látogatókkal - áll a közleményben.

"Célom, hogy a Magyar Nemzeti Múzeum az örökségre és meglévő értékeire építkezve egy együttműködésekre nyitott, a magyar múzeumügyet szolgáló és erősítő, katalizátorként és kompetenciaközpontként is működő, a magyar kulturális örökséget nemzetközi térben is bemutató erős, lendületes intézménnyé fejlődjön" – emelte ki a közleményben az új főigazgató.

Zsigmond Gábor pályázata és szakmai önéletrajza itt olvasható

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.