Árverésre bocsátják Falco cuccait Bécsben

  • MTI
  • 2023. június 13.

Kultúra

A nyolcvanas évek egykori nészerű, osztrák énekesének személyes tárgyaira lehet licitálni a Dorotheum oldalán június 28-ig.

Falco, polgári nevén Johann Hölzel Mozart óta a legismertebb osztrák zeneszerző, sőt ő mindeddig az egyetlen német nyelvű zenész, aki kislemezével felkerült az amerikai Billboard slágerlista élére. Halálának 25. évfordulója alkalmából rendez a Dorotheum árverést a zenész személyes tárgyaiból.

Licitálni lehet a strasszokkal kirakott Tony Alamo farmerdzsekijére, de meg lehet szerezni Falco extravagáns bézs vászonkabátját is, amelyet az 1986-os Emotional Tour elnevezésű koncertsorozat alatt viselt. Az árverésre szánt Tony Alamo farmerdzsekin a Texas és a Lone Star felirat olvasható, a bézs kabát belsejét ezüst flitterek borítják, gombjai pedig tízschillinges érmékből állnak. A ruhadarabok kikiáltási ára 600 euró. Szerepel a tételek között a zenész Pop Amadeus Díja, a mai Amadeus Award elődje, amelyet 1986. június 6-án vehetett át Rock Me Amadeus című slágeréért. A puttót ábrázoló szobor kikiáltási ára 500 euró.  

Az árverési tárgyakat június 17-ig a bécsi Dorotheumban, június 20. és 28. között a grazi Dorotheumban lehet megnézni. Licitálni június 28-án 13 óráig lehet a múzeum oldalán. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.