104 ezer világító kőből álló emlékművet állítottak a holokauszt holland áldozatainak Rotterdamban

  • narancs.hu
  • 2020. január 17.

Lélek

Minden egyes kő egy áldozatot jelképez.

Felavatták csütörtökön azt az új emlékművet Rotterdamban, amely az auschwitzi náci koncentrációs tábor felszabadításának 75. évfordulója alkalmából a holland holokausztáldozatoknak állít emléket. Az alkotás 104 ezer fénykibocsátó kőből áll, amelyet a Rotterdamot átszelő Maas-folyó partján helyeztek el.

Daan Roosegaarde, az emlékmű alkotója elmondta, hogy a Levenslicht (Az élet fénye) című művének ötletét abból a zsidó szokásból merítette, hogy a halottak sírján vagy a sír mellett egy követ helyeznek el.

Az emlékmű minden köve egy holokausztáldozatot jelképez, és ha ultraviola fénnyel világítják meg, akkor világít.

"Nem ünnepelhetjük a felszabadulás 75. évfordulóját anélkül, hogy felidéznénk azok emlékét, akik nem érték meg a felszabadulást" – hangsúlyozta Verbeet.

A világ vezetői és a holokauszttúlélők január 27-én emlékeznek meg Auschwitzban a haláltábor felszabadulásának 75. évfordulójáról.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.