Hatalmas kőtömb esett le az új Puskás Aréna homlokzatáról

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 28.

Lokál

Az üzemeltető tagad, de az esetet fotó bizonyítja, az épületen pedig számos rögzítéssel kapcsolatos problémát találtak.

Novemberben adták át a 190 milliárdos Puskás Arénát, amelyen jelenleg felülvizsgálati munkálatokat végeznek. A 24.hu információi szerint azért, mert egy hatalmas kőtömb esett le az épület homlokzatáról, ám ezt a stadion üzemeltetője (Nemzeti Sportközpontok) tagadta.

A 444.hu fotókat is szerzett a lezuhant kőtömbről, amin jól látszik, hogy egy ember nagyságú betondarab vált le a homlokzatról. A portál megkérdezte a Nemzeti Sportközpontokat, hogy miért tagadták le az esetet, de erre nem válaszoltak. Annyit azonban közöltek, hogy jelenleg a Puskás Arénánál a kivitelező Magyar Építő Zrt.-ZÁÉV Építőipari Zrt. konzorcium alvállalkozója, a Bayer Construct Zrt. a homlokzati díszítőelemeket szegélyező pilonszegély-burkolat aktuális garanciális felülvizsgálatát és annak javítását végzi.

A felülvizsgálat során az alábbi problémákra derült fény:

- három burkolóelem esetében a rögzítő csapelemek elégtelen elhelyezésével volt gond,

- több rögzítő-konzol esetében helytelen volt a rögzítő csavar felszerelése,

- több helyen az elfogadott tervektől eltérő rögzítő konzolt használtak,

- 5-10 helyen szabálytalan volt a pozicionáló betétek elhelyezése,

- több helyen pedig hiányzott a rögzítő csapok ragasztott rögzítése.

A kivitelező a hibákat a jótállási kötelezettségének terhére javítja ki, így a munkák pluszköltsége minden esetben a kivitelezőt terheli.

A Puskás Aréna melletti park a tervek szerint szeptember 1-jén nyílik meg, és a szeptemberre tervezett Magyarország-Oroszország labdarúgó Nemzetek Ligája-mérkőzés, valamint a Bayern München-Sevilla UEFA Szuperkupa lebonyolítását a garanciális munkálatok nem érintik.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.