Régi kedvenc újratöltve: elektromos autókkal tisztítja a levegőt a Volvo

  • Fizetett tartalom
  • 2022. március 16.

Lokál

Az, hogy a Volvo elektromos autókkal járul hozzá a környezetbarát közlekedéshez, talán nem is olyan meglepő, hiszen a fenntarthatóság mindig is a svéd márka alapelvei közé tartozott. A mild hibrid és plug-in hybrid változatokban elérhető szedán után két új Volvo - egy SUV és egy crossover - is feltűnt a Volvo galéria kínálatában, méghozzá tisztán elektromos kivitelben. 

Városi terepjáró újratöltve: Volvo XC40 Recharge

Az XC40-es Volvo SUV akkora telitalálat volt a gyártó részéről, hogy a méretéhez képest kifinomult modell 2018-ban a Car of the Year nemzetközi versenyt is megnyerte. Ezek után nem meglepő, hogy a Volvo tervezőinek az XC40-re esett a választásuk, amikor a gyártó úgy döntött, hogy létrehozza az első tisztán elektromos autóját. 

Így született meg a Volvo XC40 Recharge, ami amellett, hogy minden igényt kielégít, amit egy, a modern városi életre tervezett kompakt SUV-tól elvárunk, teljesítményével egyedülálló az elektromos autók világában. A gyári adatok szerint egyetlen töltéssel akár 418 km-es távolságot is képes megtenni, ami valóban kiemelkedő teljesítmény.

Képes 40 perc alatt elérni a 80%-os töltöttséget, 5 másodperc alatt pedig a 100 km/h-s sebességet. Az új, a Google-el közösen kialakított Androidos vezérlő rendszer lehetővé teszi, hogy a jól megszokott platformokat használjuk utazás közben is.

Egy igazán tiszta crossover: Volvo C40 Recharge

A C40 Recharge a Volvo első olyan modellje, amelyik már eleve elektromos autónak készült. Ez az ízig-vérig tiszta crossover a 420 km-es elektromos hatótávolságával és azzal, hogy 4.7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, egy hajszállal le is körözi az XC40 Recharge-ot.

A hamarosan a Volvo márkakereskedés kínálatában is elérhető C40 Recharge szintén megkapta az Androidos vezérlőrendszert, aminek köszönhetően pillanatok alatt párosítható bármelyik okoskészülékkel. A Google Asszisztens segítségével pedig akár kéz nélkül, hanggal is vezérelhetjük a szórakoztató funkciókat.

Ez a kellemes vonalvezetéssel megálmodott szabadidőjármű nem az első coupé-ja a Volvo-nak. Abban azonban mindenképp úttörő, hogy 100%-ig bőrmentes: Connect kárpit és más, újrahasznosítható anyagok gondoskodnak arról, hogy ne csak exkluzív, de fenntartható is legyen.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Levél egy távoli galaxisból

Mészáros Lőrinc olyan, mint a milói Vénusz. De már nem sokáig. Ő sem valódi, s róla is hiányzik ez-az (nem, a ruha pont nem). De semmi vész, a hiány pótlása folyamatban van, valahogy úgy kell elképzelni, mint a diósgyőri vár felújítását, felépítik vasbetonból, amit lecsupáltak a századok. Mészáros Lőrincnek a története hiányos, az nem lett rendesen kitalálva.

A gólem

Kicsit sok oka van Karoł Nawrocki győzelmének a lengyel elnökválasztás június 1-jei, második fordulójában ahhoz, hogy meg lehessen igazán érteni, mi történt itt. Kezdjük mindjárt azzal a tulajdonképpen technikai jellegűvel, hogy az ellenfele, Rafał Trzaskowski eléggé elfuserált, se íze, se bűze kampányt vitt.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.