A Disney leforgatott egy fantasysorozatot, majd úgy döntött, mégsem mutatja be

Mikrofilm

A Christian Slater főszereplésével készült Spiderwick krónikák ugyan elkészült, de lehet hogy a közönség soha nem láthatja.

Kevés dolog árulkodik jobban a saját farkába harapó streaming-őrületről, mint az a kapkodás, amit az HBO Max és a Disney művel az elmúlt hónapokban. A Netflix sikerének farvizén az elmúlt években boldog-boldogtalan saját platformot indított, a koronavírus-járvány és a lezárások pedig csak tovább fújták a streaminglufit. Hamarosan azonban kiderült, hogy pusztán a pár dolláros előfizetői díjból egyszerűen nem bír el a piac ennyi platformot, így hirtelen mindenki költségcsökkentésbe kezdett: az HBO – ami a tengerentúlon immár csak Max – leállította az európai saját tartalmak gyártását, majd számos műsort, köztük a magyar A besúgót is eltüntették a platformról, elkaszálták a már dobozban lévő, elkészült Batgirl-filmet, és a majdnem kész Scooby-Doo rajzfilmet is, amit azért biztonságképp még befejeztettek az alkotókkal; saját gyártású műsoraikat pedig ismét elkezdték kölcsönadni a Netflixnek.

Hasonló fejetlenség uralkodik a Disney-nél is: hét héttel a premier után törölték a több mint 50 millió dollárba kerülő, kifejezetten a Disney+-ra készült Kráter című tini sci-fijüket. De a tisztogatás áldozata lett az 1988-as fantasy, a Willow régóta várt sorozatos folytatása és a 90-es évek népszerű ifjúsági jéghokifilmjéből készült Kerge Kacsák: Így kell tarolni! is. A hírek szerint azonban nem csak a már bemutatott műsorokkal ilyen kegyetlen a stúdió: elkaszálták a Spiderwick krónikák hatrészes sorozatos adaptációját is, amely már elkészült és csak a bemutatóra várt.

Tony DiTerlizzi és Holly Black ifjúsági fantasysorozatának első része 2003-ban jelent meg, 2008-ban pedig már meg is született a belőle készült film Mark Waters rendezésében. Nem lett siker, így hiába kínálta magát a nyolckönyvnyi alapanyag, a mozi nem kapott folytatást. 2021-ben azonban bejelentették, hogy sorozat készül a fantasyból, olyan nevekkel a főszerepben, mint Jack Dylan Grazer, Lyon Daniels, Noah Cottrell, Joy Bryant, és Mychala Lee. A főgonoszt, egy alakváltó ogrét maga Christian Slater alakította. Azonban elképzelhető, hogy a végeredményt soha nem fogjuk látni.

A Disney viszont nem mondott le teljesen a fiatalabbaknak szóló fantasykról: ugyan a Spiderwick krónikák ment a levesbe, a hírek szerint a Percy Jackson-könyvekből készült sorozat továbbra is nagy erőkkel készül. Rick Riordan regényeiből ugyancsak készült már filmváltozat 2010-ben (Villámtolvaj – Percy Jackson és az olimposziak), ami ugyancsak besült, így nem kapott folytatást. Úgy néz ki, a stúdió most mégis nagyobb potenciált lát a félistenekkel hadakozó suhancban, mint a fantasylényekkel kalandozó családban. A másik dolog, ami üzletileg a Percy Jackson mellett szól, hogy annak sorozatos adaptációját a Disney saját berkein belül készíti, ráadásul a könyveket is a stúdióhoz tartozó kiadó jelentette meg.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.