A Disney leforgatott egy fantasysorozatot, majd úgy döntött, mégsem mutatja be

Mikrofilm

A Christian Slater főszereplésével készült Spiderwick krónikák ugyan elkészült, de lehet hogy a közönség soha nem láthatja.

Kevés dolog árulkodik jobban a saját farkába harapó streaming-őrületről, mint az a kapkodás, amit az HBO Max és a Disney művel az elmúlt hónapokban. A Netflix sikerének farvizén az elmúlt években boldog-boldogtalan saját platformot indított, a koronavírus-járvány és a lezárások pedig csak tovább fújták a streaminglufit. Hamarosan azonban kiderült, hogy pusztán a pár dolláros előfizetői díjból egyszerűen nem bír el a piac ennyi platformot, így hirtelen mindenki költségcsökkentésbe kezdett: az HBO – ami a tengerentúlon immár csak Max – leállította az európai saját tartalmak gyártását, majd számos műsort, köztük a magyar A besúgót is eltüntették a platformról, elkaszálták a már dobozban lévő, elkészült Batgirl-filmet, és a majdnem kész Scooby-Doo rajzfilmet is, amit azért biztonságképp még befejeztettek az alkotókkal; saját gyártású műsoraikat pedig ismét elkezdték kölcsönadni a Netflixnek.

Hasonló fejetlenség uralkodik a Disney-nél is: hét héttel a premier után törölték a több mint 50 millió dollárba kerülő, kifejezetten a Disney+-ra készült Kráter című tini sci-fijüket. De a tisztogatás áldozata lett az 1988-as fantasy, a Willow régóta várt sorozatos folytatása és a 90-es évek népszerű ifjúsági jéghokifilmjéből készült Kerge Kacsák: Így kell tarolni! is. A hírek szerint azonban nem csak a már bemutatott műsorokkal ilyen kegyetlen a stúdió: elkaszálták a Spiderwick krónikák hatrészes sorozatos adaptációját is, amely már elkészült és csak a bemutatóra várt.

Tony DiTerlizzi és Holly Black ifjúsági fantasysorozatának első része 2003-ban jelent meg, 2008-ban pedig már meg is született a belőle készült film Mark Waters rendezésében. Nem lett siker, így hiába kínálta magát a nyolckönyvnyi alapanyag, a mozi nem kapott folytatást. 2021-ben azonban bejelentették, hogy sorozat készül a fantasyból, olyan nevekkel a főszerepben, mint Jack Dylan Grazer, Lyon Daniels, Noah Cottrell, Joy Bryant, és Mychala Lee. A főgonoszt, egy alakváltó ogrét maga Christian Slater alakította. Azonban elképzelhető, hogy a végeredményt soha nem fogjuk látni.

A Disney viszont nem mondott le teljesen a fiatalabbaknak szóló fantasykról: ugyan a Spiderwick krónikák ment a levesbe, a hírek szerint a Percy Jackson-könyvekből készült sorozat továbbra is nagy erőkkel készül. Rick Riordan regényeiből ugyancsak készült már filmváltozat 2010-ben (Villámtolvaj – Percy Jackson és az olimposziak), ami ugyancsak besült, így nem kapott folytatást. Úgy néz ki, a stúdió most mégis nagyobb potenciált lát a félistenekkel hadakozó suhancban, mint a fantasylényekkel kalandozó családban. A másik dolog, ami üzletileg a Percy Jackson mellett szól, hogy annak sorozatos adaptációját a Disney saját berkein belül készíti, ráadásul a könyveket is a stúdióhoz tartozó kiadó jelentette meg.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

A krétafelkelés

Valaki feljelentette Michal M.-et – az eset nem nálunk, hanem a távoli és egzotikus Szlovákiában történt. Nálunk ilyesmi nem fordulhat elő.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.