Dönthetnek a Mátrix-trailer nézői: piros vagy kék?

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 9.

Mikrofilm

Minél többször nézi meg valaki a Matrix: Resurrections előzetesét, annál több új képkockát lát.

Rendhagyó előzetest készítettek a Mátrix – Feltámadások című filmhez. A néző – ahogyan az első részben Neo –eldöntheti, hogy a piros vagy a kék kapszulát választja, és ahhoz képest alakul a neki szóló trailer – írja a port.hu.

Ez még csak az „igazi” trailerhez szánt ízelítő volt, de így is nagyon tetszett a Mátrix-rajongóknak, mert bár vannak fix jelenetek, minél többször nézi meg valaki, annál több új képkockát láthat. A weboldal mintegy 180 ezer különféle trailert generál.

A rajongók kikockázzák a képeket, és ezek alapján az az előzetes vélemény alakult ki, hogy  ez a negyedik Mátrix vizuálisan sokkal szebb és érdekesebb lesz, mint az évtized legtöbb filmsikere. 

A Warner csütörtökön közzé tette a hivatalos és hagyományos előzetest is – írja a Hvg.hu. Ebből a történetről – amelyet a főszereplő, Keanu Reeves szerelmes filmnek nevezett – az derül ki, hogy Neo nem emlékszik a Mátrixra. Arról beszél a terapeutájának, hogy különös álmai vannak, amelyek nem is álomszerűek. Ez „másfajta verziója annak az üzenetnek, hogy ideje felébredni” – mondta Reeves.

A film december 22-én kerül a mozikba és az HBO Max kínálatába, a magyarországi premier dátumát még nem hozták nyilvánosságra. 

Azt, hogy a készítői szerint miről szól valójában a Mátrix, ebben a cikkben írtuk meg:

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.