Díjat nyert Fuchs Benjámin a Velencei Filmfesztiválon

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 9.

Mikrofilm

Fabricius Gábor filmjének főszereplője Starlight-díjat kapott. Az elmúlt években olyan világhírű színészeket tüntettek ki a díjjal, mint például Al Pacino.

A Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, Fabricius Gábor rendező Eltörölni Frankot c. filmjében nyújtott alakításáért, Fuchs Benjámin főszereplőt Starlight-díjjal tüntették ki.

A Starlight-díj (International Starlight Cinema Award), a Nemzetközi Kritikusok Akadémiájának elismerése, amellyel a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál legerősebb, legemlékezetesebb színészi alakítását jutalmazzák.

Fuchs Benjámin az első magyar, aki Starlight-díjat nyert Velencében, mellyel az elmúlt években olyan világhírű színészeket tüntettek ki, mint Al Pacino, Giancarlo Giannini, Matteo Garrone, Lina Wertmuller, Malgorzata Szumowska, Alice Rohrwacher vagy Barbora Bobulova.

 
 
 Fabricius Gábor, Blénesi Enikő és Fuchs Benjánim Velencében
Forrás: OthersideStories
 

 A Nemzetközi Kritikusok Akadémiája Fuchs Benjámin alakítását különösen szuggesztívnek, érzékenynek és hitelesnek értékelte, az ítészek hangsúlyozták Fuchs színészi alakításának rendkívüli erejét, mellyel felkelti és megtartja a néző figyelmét a film első pillanatától kezdve az utolsóig.

A díjátadón a Nemzetközi Kritikusok Akadémiája Fabricius Gábor Eltörölni Frankot c. filmjére különleges atmoszférájú, fontos és megrázó alkotásként hivatkozott.

A nagyjátékfilm világpremierje szeptember 5-én volt, a 78. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, ahol fekete-fehérben mutatták be. A történet 1983-ban játszódik, a vasfüggyön mögött; főszereplője Frank, aki egy underground zenekar frontembere, nem tud beilleszkedni a szocializmus orwelli csendjébe. Pszichiátriára kerül, ahol a rendszer az ellenségeit titokban próbálja elhallgattatni. Súlyos trip veszi kezdetét, amely egy társadalom sorsdöntő dilemmáira keresi a választ.

Frankot a Filo művésznéven ismert Fuchs Benjámin, a magyar underground zene egyik legígéretesebb tehetsége, játssza. A filmben fontos szerepet kapott a már több nemzetközi elismeréssel díjazott, fiatal erdélyi színésznő, Blénesi Kincső és a Junior Prima díjas Waskovics Andrea is, a további szerepekben olyan ismert színészeket is láthatunk, mint Bánsági Ildikó, Lénárt „Papi” István, akinek ez az utolsó filmje, Székely B. Miklós vagy a koreográfus Frenák Pál, de szerepet kapott Pajor Tamás, Peer Krisztián és Ladányi Andrea is.

A magyar mozikban, a Mozinet forgalmazásában, október 7-én mutatják be a filmet színes verzióban, de a hazai art mozik fekete-fehérben is vetítik majd.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.