Díjat nyert Fuchs Benjámin a Velencei Filmfesztiválon

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 9.

Mikrofilm

Fabricius Gábor filmjének főszereplője Starlight-díjat kapott. Az elmúlt években olyan világhírű színészeket tüntettek ki a díjjal, mint például Al Pacino.

A Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, Fabricius Gábor rendező Eltörölni Frankot c. filmjében nyújtott alakításáért, Fuchs Benjámin főszereplőt Starlight-díjjal tüntették ki.

A Starlight-díj (International Starlight Cinema Award), a Nemzetközi Kritikusok Akadémiájának elismerése, amellyel a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál legerősebb, legemlékezetesebb színészi alakítását jutalmazzák.

Fuchs Benjámin az első magyar, aki Starlight-díjat nyert Velencében, mellyel az elmúlt években olyan világhírű színészeket tüntettek ki, mint Al Pacino, Giancarlo Giannini, Matteo Garrone, Lina Wertmuller, Malgorzata Szumowska, Alice Rohrwacher vagy Barbora Bobulova.

 
 
 Fabricius Gábor, Blénesi Enikő és Fuchs Benjánim Velencében
Forrás: OthersideStories
 

 A Nemzetközi Kritikusok Akadémiája Fuchs Benjámin alakítását különösen szuggesztívnek, érzékenynek és hitelesnek értékelte, az ítészek hangsúlyozták Fuchs színészi alakításának rendkívüli erejét, mellyel felkelti és megtartja a néző figyelmét a film első pillanatától kezdve az utolsóig.

A díjátadón a Nemzetközi Kritikusok Akadémiája Fabricius Gábor Eltörölni Frankot c. filmjére különleges atmoszférájú, fontos és megrázó alkotásként hivatkozott.

A nagyjátékfilm világpremierje szeptember 5-én volt, a 78. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, ahol fekete-fehérben mutatták be. A történet 1983-ban játszódik, a vasfüggyön mögött; főszereplője Frank, aki egy underground zenekar frontembere, nem tud beilleszkedni a szocializmus orwelli csendjébe. Pszichiátriára kerül, ahol a rendszer az ellenségeit titokban próbálja elhallgattatni. Súlyos trip veszi kezdetét, amely egy társadalom sorsdöntő dilemmáira keresi a választ.

Frankot a Filo művésznéven ismert Fuchs Benjámin, a magyar underground zene egyik legígéretesebb tehetsége, játssza. A filmben fontos szerepet kapott a már több nemzetközi elismeréssel díjazott, fiatal erdélyi színésznő, Blénesi Kincső és a Junior Prima díjas Waskovics Andrea is, a további szerepekben olyan ismert színészeket is láthatunk, mint Bánsági Ildikó, Lénárt „Papi” István, akinek ez az utolsó filmje, Székely B. Miklós vagy a koreográfus Frenák Pál, de szerepet kapott Pajor Tamás, Peer Krisztián és Ladányi Andrea is.

A magyar mozikban, a Mozinet forgalmazásában, október 7-én mutatják be a filmet színes verzióban, de a hazai art mozik fekete-fehérben is vetítik majd.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.