Eddig Vasember gúnyáján dolgozott, most védőmaszkot készít az egészségügyi dolgozóknak

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 7.

Mikrofilm

Élete legfontosabb munkája - nyilatkozta a művész.

Ragadozó, a Men in Black - Sötét zsaruk első két része vagy A majmok bolygója 2001-es remake-je - Eddie Yang számtalan hollywoodi szuperprodukción dolgozott a speciális effektusokon, a maszkon, a kosztümön vagy a látványon ügyködő csapatok tagjaként. Karrierje csúcsa talán A vasember című Marvel-mozi, hiszen gumit, latexet és a digitális technológiát is felhasználva ő is közreműködött a szuperhős jelmezének létrehozásában.

Most azonban még ennél is fontosabb munkát végez: maszkokat készít azok számára, akik a frontvonalon harcolnak a koronavírus ellen.

"Tenni akartam valamit, segíteni az embereken" - magyarázta. A Renew Church LA és a Project 612 nevű jótékonysági kezdeményezések mögött álló Lisa Yen segítségével látott volna munkához. Hiába volt meg azonban a tudás és az anyagi háttér, világszinten hiány van a maszkok alapanyagából - itt, a Narancson is írtunk róla, hogy a világ titkosszolgálatai kémfilmekbe illő módon halásszák el egymás elől a létfontosságú egészségügyi szállítmányokat.

Eddie Yang

Eddie Yang

Fotó: Variety

 

Yang-nak végül sikerült egy szállítmányt szereznie az alapanyagokból, orvosok jóváhagyásával pedig kialakította az előírásoknak megfelelő designt. Iparági barátait is segítségül hívta, a Looper - A jövő gyilkosa című sci-fi speciális effektusain dolgozó Sally Ray például a műanyagok lézeres vágását vállalta magára.

Kezdeményezésének hamar híre ment, önkéntesek tucatjai jelentkeztek, így a maszkok rövid időn belül el is jutottak a kórházakba. Eddig saját stúdiójában közel 1400 maszkot készített, de Yang nem hagyja abba a munkát - a forgatások egyébként is hetek óta állnak, a filmipar a képregényfigurák helyett ezúttal a valódi hősökre, az orvosokra és kórházi dolgozókra figyel.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.