Egy zsűri mind felett: Cate Blanchett lesz a zsűrielnök Cannes-ban

  • narancs.hu
  • 2018. január 4.

Mikrofilm

A Saul fia nagy rajongója elnököl a Cannes-i Filmfesztiválon.
false

Pedro Almodóvar után a 2 Oscar-díjjal és 3 Golden Globe-bal kitüntetett ausztrál színésznő lesz a Cannes-i Filmfesztivál zsűrijének elnöke. Blanchett, aki éppúgy dolgozott már Martin Scorsese-vel (az Aviátorban), Steven Spielberggel (a negyedik Indiana Jonesban), Woody Allennel (a Blue Jasmine-ban) és Ascher Tamással (a Ványa bácsiban), a Cannes-ban is díjazott Saul fia nagy rajongója, Nemes Jeles László Oscar-díjas filmje iránti lelkesedéséről ország-világ előtt, egy tévéműsorban is tanúbizonyságot tett. Nemes Jeles új filmje, a Sunset minden bizonnyal Cannes-ban debütál majd, így Blanchett a legelsők közt láthatja a Saul fia rendezőjének legfrissebb alkotását.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.