Kanapéjáról rendezett sorozatot John Carpenter

  • narancs.hu
  • 2023. június 7.

Mikrofilm

A horrorlegenda otthonról dirigálta Prágában felvett legújabb alkotását.

A köd, A dolog, Az őrület torkában és sok más kultikus horror és akciófilm rendezője, John Carpenter legutóbb 2010-ben készített játékfilmet (The Ward), azóta főleg saját, korábbi mozijain alapuló videóklippekkel jelentkezett. Most azonban a Texas Frightmare Weekend nevű horrortalálkozón elmondta: a közelmúltban home office-ban rendezett egy tévésorozatot. „Most fejeztem be a rendezést távolról egy Suburban Screams nevű sorozatban, ami Prágában forgott, én pedig otthon, a kanapémról dirigáltam. Király volt” – foglalta össze élményeit.

Nem ez volt azonban az egyetlen meglepő kijelentése a beszélgetés során. „Titoktartást esküdtem, oké, mert lehetséges, nem tudom hogy lesz-e, de előfordulhat, hogy elkészül A dolog második része” – árulta el. A kultikus 1982-es horror 2011-ben kapott remake-et. Nem ez az egyetlen, az utóbbi időben ráncfelvarráson átesett Carpenter-klasszikus: az 1978-as Halloween – A rémület éjszakája annyi folytatást, remake-et és spinoffot kapott már, hogy számon se tudjuk tartani. Ezzel kapcsolatban a rendező korábban úgy fogalmazott: „Amíg pénz van benne, nem számítok rá, hogy véget ér.” A tavalyi A Halloween véget érrel elvileg örökre lezárult a slasher-saga, mégha Hollywoodban ezt nem is lehet készpénznek venni – Carpentert azonban továbbra sem érdekli, hogyan csűrik-csavarják eredeti ötletét. „Nem igazán érdekel a sorozat öröksége. A Halloween-film, amit igazán szeretek, nem más, mint amelyiket én rendeztem ’78-ban. A többi mind más emberek víziója. Így mennek a dolgok. Ez történik, ha feladod. Nem akartam folytatásokat rendezni. Úgy véltem, a történetben egyszerűen nincs több. Elég nagyot tévedtem, mi?” – jegyezte meg.

Ezen túl is megosztotta azonban gondolatait azzal kapcsolatban, hogy Hollywood nem tudja békén hagyni ikonikus alkotásait. „Számomra kétfajta remake létezik. Az egyik az, amelyiknél én vagyok az eredeti anyag alkotója, én írtam a forgatókönyvet. A másik, amikor az egész egy stúdiómegbízás volt: »Azt akarjuk, hogy csináld ezt.« Ha a stúdió bízott meg, nem fizetnek nekem, mikor remake készül. Övék az anyag. Ha viszont tőlem származik a forgatókönyv, perkálniuk kell. Ez a kedvemre való folytatás. Az én filmjeim már léteznek. Csinálj magadnak újakat! Ha pedig fizetni akarsz nekem egy rakás lóvét, hát legyen. Jó szórakozást” – fogalmazott.

A kanapéról megrendezett Suburban Screams című sorozatról egyelőre nem sokat tudni, a projekt a rendező IMDb-oldalán sem tűnt még fel. A mostani interjún kívül egyáltalán nem találni nyomát, épp ezért a sztoriját és a szereposztását is homály fedi.

Egyes találgatások szerint egy olyan antológiajellegű sorozatról lehet szó, mint amilyen a Tobe Hooperrel közösen rendezett 1993-as Hullazsákok volt. Ha ehelyett inkább visszatérnénk Carpenter eredeti klasszikusához, ajánljuk ezt a cikkünket, melyben azt mutattuk be, hogyan sikongattak a nézők, amikor a 70-es években bemutatták az eredeti Halloweent. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.