Kanapéjáról rendezett sorozatot John Carpenter

  • narancs.hu
  • 2023. június 7.

Mikrofilm

A horrorlegenda otthonról dirigálta Prágában felvett legújabb alkotását.

A köd, A dolog, Az őrület torkában és sok más kultikus horror és akciófilm rendezője, John Carpenter legutóbb 2010-ben készített játékfilmet (The Ward), azóta főleg saját, korábbi mozijain alapuló videóklippekkel jelentkezett. Most azonban a Texas Frightmare Weekend nevű horrortalálkozón elmondta: a közelmúltban home office-ban rendezett egy tévésorozatot. „Most fejeztem be a rendezést távolról egy Suburban Screams nevű sorozatban, ami Prágában forgott, én pedig otthon, a kanapémról dirigáltam. Király volt” – foglalta össze élményeit.

Nem ez volt azonban az egyetlen meglepő kijelentése a beszélgetés során. „Titoktartást esküdtem, oké, mert lehetséges, nem tudom hogy lesz-e, de előfordulhat, hogy elkészül A dolog második része” – árulta el. A kultikus 1982-es horror 2011-ben kapott remake-et. Nem ez az egyetlen, az utóbbi időben ráncfelvarráson átesett Carpenter-klasszikus: az 1978-as Halloween – A rémület éjszakája annyi folytatást, remake-et és spinoffot kapott már, hogy számon se tudjuk tartani. Ezzel kapcsolatban a rendező korábban úgy fogalmazott: „Amíg pénz van benne, nem számítok rá, hogy véget ér.” A tavalyi A Halloween véget érrel elvileg örökre lezárult a slasher-saga, mégha Hollywoodban ezt nem is lehet készpénznek venni – Carpentert azonban továbbra sem érdekli, hogyan csűrik-csavarják eredeti ötletét. „Nem igazán érdekel a sorozat öröksége. A Halloween-film, amit igazán szeretek, nem más, mint amelyiket én rendeztem ’78-ban. A többi mind más emberek víziója. Így mennek a dolgok. Ez történik, ha feladod. Nem akartam folytatásokat rendezni. Úgy véltem, a történetben egyszerűen nincs több. Elég nagyot tévedtem, mi?” – jegyezte meg.

Ezen túl is megosztotta azonban gondolatait azzal kapcsolatban, hogy Hollywood nem tudja békén hagyni ikonikus alkotásait. „Számomra kétfajta remake létezik. Az egyik az, amelyiknél én vagyok az eredeti anyag alkotója, én írtam a forgatókönyvet. A másik, amikor az egész egy stúdiómegbízás volt: »Azt akarjuk, hogy csináld ezt.« Ha a stúdió bízott meg, nem fizetnek nekem, mikor remake készül. Övék az anyag. Ha viszont tőlem származik a forgatókönyv, perkálniuk kell. Ez a kedvemre való folytatás. Az én filmjeim már léteznek. Csinálj magadnak újakat! Ha pedig fizetni akarsz nekem egy rakás lóvét, hát legyen. Jó szórakozást” – fogalmazott.

A kanapéról megrendezett Suburban Screams című sorozatról egyelőre nem sokat tudni, a projekt a rendező IMDb-oldalán sem tűnt még fel. A mostani interjún kívül egyáltalán nem találni nyomát, épp ezért a sztoriját és a szereposztását is homály fedi.

Egyes találgatások szerint egy olyan antológiajellegű sorozatról lehet szó, mint amilyen a Tobe Hooperrel közösen rendezett 1993-as Hullazsákok volt. Ha ehelyett inkább visszatérnénk Carpenter eredeti klasszikusához, ajánljuk ezt a cikkünket, melyben azt mutattuk be, hogyan sikongattak a nézők, amikor a 70-es években bemutatták az eredeti Halloweent. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.