Kanapéjáról rendezett sorozatot John Carpenter

  • narancs.hu
  • 2023. június 7.

Mikrofilm

A horrorlegenda otthonról dirigálta Prágában felvett legújabb alkotását.

A köd, A dolog, Az őrület torkában és sok más kultikus horror és akciófilm rendezője, John Carpenter legutóbb 2010-ben készített játékfilmet (The Ward), azóta főleg saját, korábbi mozijain alapuló videóklippekkel jelentkezett. Most azonban a Texas Frightmare Weekend nevű horrortalálkozón elmondta: a közelmúltban home office-ban rendezett egy tévésorozatot. „Most fejeztem be a rendezést távolról egy Suburban Screams nevű sorozatban, ami Prágában forgott, én pedig otthon, a kanapémról dirigáltam. Király volt” – foglalta össze élményeit.

Nem ez volt azonban az egyetlen meglepő kijelentése a beszélgetés során. „Titoktartást esküdtem, oké, mert lehetséges, nem tudom hogy lesz-e, de előfordulhat, hogy elkészül A dolog második része” – árulta el. A kultikus 1982-es horror 2011-ben kapott remake-et. Nem ez az egyetlen, az utóbbi időben ráncfelvarráson átesett Carpenter-klasszikus: az 1978-as Halloween – A rémület éjszakája annyi folytatást, remake-et és spinoffot kapott már, hogy számon se tudjuk tartani. Ezzel kapcsolatban a rendező korábban úgy fogalmazott: „Amíg pénz van benne, nem számítok rá, hogy véget ér.” A tavalyi A Halloween véget érrel elvileg örökre lezárult a slasher-saga, mégha Hollywoodban ezt nem is lehet készpénznek venni – Carpentert azonban továbbra sem érdekli, hogyan csűrik-csavarják eredeti ötletét. „Nem igazán érdekel a sorozat öröksége. A Halloween-film, amit igazán szeretek, nem más, mint amelyiket én rendeztem ’78-ban. A többi mind más emberek víziója. Így mennek a dolgok. Ez történik, ha feladod. Nem akartam folytatásokat rendezni. Úgy véltem, a történetben egyszerűen nincs több. Elég nagyot tévedtem, mi?” – jegyezte meg.

Ezen túl is megosztotta azonban gondolatait azzal kapcsolatban, hogy Hollywood nem tudja békén hagyni ikonikus alkotásait. „Számomra kétfajta remake létezik. Az egyik az, amelyiknél én vagyok az eredeti anyag alkotója, én írtam a forgatókönyvet. A másik, amikor az egész egy stúdiómegbízás volt: »Azt akarjuk, hogy csináld ezt.« Ha a stúdió bízott meg, nem fizetnek nekem, mikor remake készül. Övék az anyag. Ha viszont tőlem származik a forgatókönyv, perkálniuk kell. Ez a kedvemre való folytatás. Az én filmjeim már léteznek. Csinálj magadnak újakat! Ha pedig fizetni akarsz nekem egy rakás lóvét, hát legyen. Jó szórakozást” – fogalmazott.

A kanapéról megrendezett Suburban Screams című sorozatról egyelőre nem sokat tudni, a projekt a rendező IMDb-oldalán sem tűnt még fel. A mostani interjún kívül egyáltalán nem találni nyomát, épp ezért a sztoriját és a szereposztását is homály fedi.

Egyes találgatások szerint egy olyan antológiajellegű sorozatról lehet szó, mint amilyen a Tobe Hooperrel közösen rendezett 1993-as Hullazsákok volt. Ha ehelyett inkább visszatérnénk Carpenter eredeti klasszikusához, ajánljuk ezt a cikkünket, melyben azt mutattuk be, hogyan sikongattak a nézők, amikor a 70-es években bemutatták az eredeti Halloweent. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Érzések és emlékek

A magyar származású fotóművész nem először állít ki Budapesten; a Magyar Fotográfusok Házában 2015-ben bemutatott anyagának egy része szerepel a mostani válogatásban is, sőt a képek installálása is hasonló (ahogy azonos a kurátor is: Csizek Gabriella).

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Akkor és most

Úgy alakultak dolgaink, hogy az 1991-ben írt, a 80-as évek Amerikájában játszódó epikus apokalipszis soha korábban nem volt számunkra annyira otthonos, mint éppen most. Néhány évvel ezelőtt nem sok közünk volt az elvekkel és mindennemű szolidaritással leszámoló, a nagytőkét a szociális háló kárára államilag támogató neoliberalizmushoz.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.