John Carpenter: „Amíg pénz van benne, nem számítok rá, hogy véget ér”

  • Szabó Ádám
  • 2019. augusztus 30.

Mikrofilm

Abban biztosak lehetünk, hogy e sorozat mindent és mindenkit túlél.

A Halloween a tavalyi év egyik meglepő siker sztorija volt: a sorozat kilencedik(!!!) epizódja mindössze 10 millió dollárból készült, ehhez képest csak Amerikában közel 160 millió dollárt hozott, amihez a világ többi része egy további százast tett hozzá.

Ám ami még ennél is meglepőbb, hogy a kritikusok is szerették, a ’78-as eredeti óta ez volt az első rész, ami főleg pozitív kritikákat kapott; részben azért is, mert közvetlenül az eredeti sztorit folytatta, a kettő közötti számtalan borzalmas folytatást ignorálva.

A filmet az Ananász expressz és a Joe direktora, David Gordon Green rendezte, aki a siker hatására azonnal szabad kezet kapott még két folytatás elkészítéséhez: a Halloween Kills 2020-ban, a Halloween Ends egy évvel később kerül majd mozikba, természetesen Halloween idején.

Mindezekről megkérdezték a sorozat mögött álló rendezőlegendát, John Carpentert is, aki keresetlen őszinteséggel válaszolt: „Amíg pénz van benne, nem számítok rá, hogy véget ér”. Mint Carpenter elmondta, Jason Blum producer győzte meg arról, hogy ne csak üldögéljen az oldalvonalnál és rinyáljon, hanem emelje fel a fenekét, és segítsen is a filmek elkészültében. „Ezt korában soha senki nem kérte tőlem” – vallotta be Carpenter, miért tért vissza saját sorozatához.

Nemcsak produceri kreditet kapott

ugyanis, hanem fiával, Cody Carpenterrel ők feleltek a 2018-as film zenéjéért is. A rendező még az első epizód után szállt ki a sorozatból – egy darabig úgy volt, ő rendezi az 1998-as hetedik epizódot, a Halloween H20: Húsz év múlvát, ahol a 2018-as filmhez hasonlóan Jamie Lee Curtis is visszatért főszereplőként.

Az eredeti, Carpenter-féle Halloween:

Végül azért nem vállalta, mert nem kapta meg a 10 millió dolláros fizetést, amihez már csak azért is ragaszkodott, mert véleménye szerint az első epizód producere kizsigerelte őt, és a film sikeréből alig jutott neki valami. Utólag biztos nem bánja, hogy végül távol maradt: a H20 hatalmasat bukott.

A 2018-as Halloweennal azonban Carpenter nagyon is elégedett, és arra buzdít mindenkit, nézzék meg a további két folytatást is, ami nemcsak a Michael Myers–Laurie Strode sztori végére tesz pontot, de David Lee Gordon pályafutására is. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a sorozat mindent és mindenkit túlélve folytatódni fog.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.