Tényleg elképesztő, amit az új Marvel-film véghezvitt a mozikban

  • Gera Márton
  • 2018. április 30.

Mikrofilm

A Végtelen háború akkorát tarolt, hogy az még a képregényfilmek kritikusait is elgondolkodtatja.

Fél napja teljes joggal azon pörög a filmes szaksajtó, hogy a legújabb Marvel-film, a Bosszúállók: Végtelen háború minden idők legjobb nyitó hétvégéjét produkálta az Egyesült Államokban és a világban. A film 258 millió dollárt termelt három nap alatt (bár premier előtti vetítések csütörtökön is voltak) az USA-ban, amivel sikerült leköröznie az eddigi csúcstartót, J. J. Abrams Star Warsát, Az ébredő Erőt. Ebben ráadásul az a meglepő, hogy a hetedik Star Wars a 2015-ös ünnepi szezonban, nem sokkal karácsony előtt került a mozikba, amikor azért könnyebb jobb bevételt termelni, elvégre mindenki szívesebben megy moziba, mint áprilisban.

Bosszúállók: Végtelen háború (12E) – hivatalos szinkronizált előzetes #1

Idővel majd megtudjátok, milyen veszíteni. A Marvel Studios eddigi legnagyobb dobása 2018. április 26-tól a mozikban!

Persze, a filmet talán eddig soha nem látott marketingkampánnyal támogatták meg, és a Végtelen háború a Marvel-moziverzum első fázisának betetőzése, vagyis volt mire alapozni. De ettől függetlenül is nehéz megemészteni a számokat (világszinten 630 millió dollárt termelt a mozi), amelyek a kínai jegyeladásokat még nem is foglalják magukba, mert ott még nem mutatták be a filmet. Érdemes például megnézni, korábban mely filmek termeltek hasonló bevételt a nyitó hétvégén, mert ezen a listán is több Marvel-filmet találunk:

  • Star Wars: Az ébredő Erő – 247 millió dollár
  • Star Wars: Az utolsó Jedik – 220 millió dollár
  • Jurassic World – 208 millió dollár
  • Bosszúállók – 207 millió dollár
  • Fekete Párduc – 202 millió dollár
  • Bosszúállók: Ultron kora – 191 millió dollár
  • Amerika Kapitány: Polgárháború – 179 millió dollár
  • A szépség és a szörnyeteg – 174 millió dollár
  • Vasember 3 – 174 millió dollár

Ha van tanulsága ezeknek a számoknak azon túl, hogy a Disney–Marvel ismét degeszre keresi magát, akkor leginkább az, hogy a képregényfilmek készítői csak egy újabb megerősítést nyertek, és 10 év múlva valószínűleg még mindig arról fogunk beszélgetni, hogy milyen eredményt ért el a legújabb Marvel-film.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.