Tényleg elképesztő, amit az új Marvel-film véghezvitt a mozikban

  • Gera Márton
  • 2018. április 30.

Mikrofilm

A Végtelen háború akkorát tarolt, hogy az még a képregényfilmek kritikusait is elgondolkodtatja.

Fél napja teljes joggal azon pörög a filmes szaksajtó, hogy a legújabb Marvel-film, a Bosszúállók: Végtelen háború minden idők legjobb nyitó hétvégéjét produkálta az Egyesült Államokban és a világban. A film 258 millió dollárt termelt három nap alatt (bár premier előtti vetítések csütörtökön is voltak) az USA-ban, amivel sikerült leköröznie az eddigi csúcstartót, J. J. Abrams Star Warsát, Az ébredő Erőt. Ebben ráadásul az a meglepő, hogy a hetedik Star Wars a 2015-ös ünnepi szezonban, nem sokkal karácsony előtt került a mozikba, amikor azért könnyebb jobb bevételt termelni, elvégre mindenki szívesebben megy moziba, mint áprilisban.

Bosszúállók: Végtelen háború (12E) – hivatalos szinkronizált előzetes #1

Idővel majd megtudjátok, milyen veszíteni. A Marvel Studios eddigi legnagyobb dobása 2018. április 26-tól a mozikban!

Persze, a filmet talán eddig soha nem látott marketingkampánnyal támogatták meg, és a Végtelen háború a Marvel-moziverzum első fázisának betetőzése, vagyis volt mire alapozni. De ettől függetlenül is nehéz megemészteni a számokat (világszinten 630 millió dollárt termelt a mozi), amelyek a kínai jegyeladásokat még nem is foglalják magukba, mert ott még nem mutatták be a filmet. Érdemes például megnézni, korábban mely filmek termeltek hasonló bevételt a nyitó hétvégén, mert ezen a listán is több Marvel-filmet találunk:

  • Star Wars: Az ébredő Erő – 247 millió dollár
  • Star Wars: Az utolsó Jedik – 220 millió dollár
  • Jurassic World – 208 millió dollár
  • Bosszúállók – 207 millió dollár
  • Fekete Párduc – 202 millió dollár
  • Bosszúállók: Ultron kora – 191 millió dollár
  • Amerika Kapitány: Polgárháború – 179 millió dollár
  • A szépség és a szörnyeteg – 174 millió dollár
  • Vasember 3 – 174 millió dollár

Ha van tanulsága ezeknek a számoknak azon túl, hogy a Disney–Marvel ismét degeszre keresi magát, akkor leginkább az, hogy a képregényfilmek készítői csak egy újabb megerősítést nyertek, és 10 év múlva valószínűleg még mindig arról fogunk beszélgetni, hogy milyen eredményt ért el a legújabb Marvel-film.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.