4 jó film, ami miatt érdemes májusban moziba menni

  • Gera Márton
  • 2018. május 2.

Mikrofilm

Wes Anderson végre visszatér, és más nem is igazán számít.

A május hagyományosan a nyári moziszezon kezdetét jelenti: a nagyobb stúdiók ilyenkor már elkezdik vászonra küldeni a blockbustereket, a kicsik pedig igyekeznek úgy sakkozni, hogy a 100+ millió dolláros filmek ne pont az ő filmjüket egyék meg reggelire. A hónap idén sem lesz unalmas, és bár megszámlálhatatlanul sok ember vár az új Star Wars, a Solo eljövetelére, akik nem az űrcsempész eredettörténetét szeretnék nézni, azoknak sem kell hosszasan keresgélniük. Most négy olyan filmet ajánlunk, amelyek miatt a meglepően korán érkező nyár ellenére is érdemes moziba menni.

Kutyák szigete

Egyetlen dolog teljesen biztos: Wes Anderson még soha nem csinált igazán rossz filmet. Pedig már több mint húsz éve van a pályán, a látásmódját mindenki ismeri, tisztában vagyunk vele, hogy imádja a nosztalgiát, a múltba révedő képi világot, de egyszerűen nem tudjuk megunni a sokszor abszurdba hajló világát. Most A fantasztikus Róka úr után ismét visszatért az animációhoz, hogy a Kutyák szigetében meséljen a korrupt japán politikusról meg a fiáról, és a száműzött kutyák életéről. Hogy ez erősen abszurdnak hangzik, a rendezőt ismerve nem meglepő, az viszont már sokkal inkább az, hogy Wes Anderson (a rendezővel készült korábbi interjúnkat itt olvashatja), úgy tűnik, elkészítette élete első valóban rendszer- és társadalomkritikus filmjét. Nem mintha a Tenenbaum, a háziátok furcsa családjának, vagy a Holdfény királyság kis szerelmespárjának sztorija ne szolgált volna tanulsággal, de az mégiscsak jelzés, hogy Anderson azzal üzen a rendszernek, amihez piszok jól ért: a filmmel.

Mikor kerül a mozikba? Május 3-án

Kutyák szigete - Feliratos előzetes (6E)

Kutyák szigete - Bemutató dátuma: 2018. május 3. A Japánban játszódó Kutyák szigete egy fiatal fiút követ nyomon, aki kutyáját kutatja. Az Oscar-díjra jelölt Wes Anderson (Holdfény királyság, A Grand Budapest Hotel) ezúttal is nevéhez méltó, sajátos hangulatú filmet készített, animációs technikával. MoziStar Facebook: https://www.facebook.com/MoziStar/ MoziStar Instagram: https://www.instagram.com/mozistar.hu/

Szicíliai kísértettörténet

Látszólag egy ártatlan film a szerelemről, de ha megnézzük a Szicíliai kísértettörténet előzetesét, már sejthetjük, hogy nem ennyire egyszerű a helyzet. Luna az erdőben keresi Giuseppét, mert szerelmes a fiúba, aki furcsa módon tűnt el. De a szicíliai erdő nem gyerekeknek való vidék, mert ott csupa rejtélyes dolgok történnek. Lassú folyású, titkokkal teli filmnek ígérkezik a két olasz rendező, Fabio Grassadonia és Antonio Piazza fantasztikus drámája, amelyben fiatal színészek garmadája vonul fel.

Mikor kerül a mozikba? Május 10-én

SICILIAN GHOST STORY by Fabio Grassadonia & Antonio Piazza (Official International Trailer)

In a little Sicilian village at the edge of a forest, Giuseppe, a boy of 13, vanishes. Luna, his classmate who loves him, refuses to accept his mysterious disappearance. She rebels against the code of silence and collusion that surrounds her, and to find him she descends into the dark world which has swallowed him up and which has a lake as its mysterious entrance.

Deadpool 2

Olyan természetesen nincs, hogy képregényfilm nélkül maradjunk májusban, ennek megfelelően a Marvel-rajongók étvágyát ebben a hónapban Deadpool fogja csillapítani. Amikor 2016-ban bemutatták az első részt, valószínűleg sokan meglepődtek, mert ez volt az a képregényfilm, ami, ha a biztonsági zónában maradva is, de kacagtatóan gúnyolta ki a képregényfilmeket. A Deadpool nem volt korrekt, messziről tojt a zsáner elemeire, és a legfontosabbnak azt tartotta, hogy mindenből viccet csináljon, ezt a helyzetet pedig a címszereplőt alakító Ryan Reynolds láthatólag eléggé élvezte. A folytatás pontosan azt ígéri, amit az első rész is nyújtani tudott, ami teljesen rendben van, elvégre két Bosszúállók között pont Deadpoolokra van leginkább szükség.

Mikor kerül a mozikba? Május 17-én

DEADPOOL 2 - Szinkronos előzetes (12E)

A legfrissebb hírekért és hasonlóan érdekes videókért iratkozz fel a csatornánkra és lájkolj minket Facebookon: http://on.fb.me/1C5SojK. Miután túlél egy csaknem halálos kimenetelű találkozást egy tehénnel, az eltorzult ábrázatú büfés szakács (Wade Wilson) azon fáradozik, hogy beteljesítve álmát ő legyen varázslatos városának legszexibb pultosa, s közben azzal is kénytelen megbarátkozni, hogy elveszítette ízl(el)ését.

Escobar

Nemrég írtunk arról, hogy Pablo Escobar micsoda reneszánszát éli a mozivásznon és a tévében, elméletileg tehát nem volna különösebben izgalmas egy újabb film, ami a kolumbiai drogbáróról szól. Csakhogy az Escobarban Javier Bardem játssza a főszereplőt, és egy olyan filmre azért mégiscsak figyelni kell, amiben a Coen testvérek Antonja és a Skyfall Silvája szerepel. A Narcos-féle részletességre nyilván ebben a játékfilmben nem lesz idő, de az Escobar láthatólag nem is a történeti hűségre törekszik majd: Escobar és egy újságíró (Penélope Cruz), fikciós elemekkel kiszínezett sztoriját meséli el.

Mikor kerül a mozikba? Május 31-én

Escobar (16E) hivatalos magyar nyelvű előzetes

Escobar (16E) május 31-től a mozikban! 1983-ban Virginia Vallejo, a szépségéről is híres médiaszereplő, akinek kegyeiért milliomosok versengnek, megismeri Pablo Escobart. Négy évig tartó románcuk egy olyan világba enged bepillantást, amelyet a kábítószer, a korrupció, erőszakos hatalmi harcok és páratlan gazdagság ural. A borzalmas és szenvedélyes szerelmi történet korunk egyik legsötétebb bűnöző elméjének fejlődéstörténete is egyben.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!


Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.