Film

Tyler Rake: A kimenekítés

  • - kg -
  • 2020. június 7.

Mikrofilm

Az angol címben nem szerepel, de a magyar megadja, hogy hívják Rakka romba döntőjét, a nagy fehér felfegyverzett megmentőt, akit Chris Hemsworth alakít azzal az ábrázattal, amely azon zsoldoskatonák sajátja, akik már évekkel azelőtt elvesztették szüleiket, hogy megszülettek. Beszédes tekintet ez, látjuk, valami nagyon fáj. Árulkodó részlet e nagy fájásban, ha valakit Tyler Rake-nek hívnak: nem a leghülyébb név a nagy urbanisztikai károkat előidéző akcióhősök között, de azért nem is egy John Matrix vagy Ray Tango. Ennél ma már egy kezdő pornófilmes is jobbat találna ki, de az egy másik szakma, ők nem 65 millió dollárból gazdálkodnak. Számos módja van egy ekkora összeg elköltésének, van, aki stadionokat építene, de nem a clevelandi Russók: a Marvel-mozikat rendező testvérpáros a filmet nem, de sok-sok akciójelenetet jegyző kaszkadőrkoordinátoruknak juttatták a lóvét: küldje csak be Rake-et Rakkába. Jó móka lesz meg sok nyakon szúrás, 65 millából pedig egy csomó utcát is le lehet zárni. Főleg indiai és thaiföldi utcákat, mert csak idáig merészkedett a produkció, de a Thor-izmait becsületesen őrző Hemsworth így is jól mutat, és ha sokáig benntartja a levegőt, tisztára úgy fest, mint Brad Pitt dublőre. Ja, igen, egy kissrácot kell kimenekíteni a kifinomultan csak pokolként ábrázolt térségből – így a cím is értelmet nyer, és az érzelmek (meg a vér) szabad áramlása is biztosított. A rake egyébként gereblyét is jelent, s mivel a készítőknek van humoruk, amikor megszorul, Rake egy rake-et kap a kezébe. De keresztneve csak az egyiknek van.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.