Vincent Cassel a Magyar Narancsnak: "A meztelenséggel semmi gondom"

Mikrofilm

Párizsban csíptük el a francia filmsztárt. Új filmjében borzalmasan fest és mindent megmutat.

Új filmje, a Fleuve Noir komor zsarutörténet, de nemcsak erről kérdezgettük a színészt, hanem olyan politikai aktualitásokról, mint a tüntető sárgamellényesek és a brazil elnökválasztás. Vincent Cassellel Köves Gábor találkozott Párizsban, az interjú a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvasható. Ízelítő:

Magyar Narancs: A Fleuve noirban egy látványosan lerobbant zsarut játszik. Ne vegye sértésnek, de úgy fest, mintha a Notre Dame-i toronyőr kelt volna életre.

Vincent Cassel: Dicséretnek veszem, mert ez volt a szándékom. Úgy volt, hogy Gérard Depardieu játssza ezt a zsarut, de Gérard-nak valami kis problémája akadt, ott kellett hagynia a filmet. Brazíliában ért a telefon, hogy lenne ez a szerep, épp Gauguint készültem eljátszani. Nagy fogyásban voltam emiatt, szigorúan zöldségen-gyümölcsön éltem, plusz mindennap sport. Sajnos remek formában voltam. Sajnos, mert a zsaru viszont borzalmas állapotban volt. Nem volt időm a testemet felkészíteni az új szerepre, nem voltam sem kövér, sem piás, sem beteges kinézetű. Úgy döntöttem, színlelni fogok a commedia dell’arte nemes hagyományai szerint...

(...)

A sztár és a szerző

A sztár és a szerző a közös szelfin

Fotó: Köves Gábor

MN: Valóban pőrére van vetkőztetve ez az alak, akit a Fleuve noirban játszik. A szó szoros értelmében is. A meztelenség ezek szerint nem feszélyezi. Végül is a munka része.

VC: Nem is csak a munkának, az életnek is....

Cassel a Fleuve Noirban

Cassel a Fleuve Noirban

 

MN: Ha meztelen jelenete van, zárt forgatást rendel el?

VC: A meztelenséggel semmi gondom. Azzal van gondom, ha a filmesek különösebb ok nélkül alkalmazzák. Most, hogy az interneten pillanatok alatt elterjed minden, ha az embe­rek meglátnak egy pucér női mellet vagy egy péniszt, az minden másról eltereli a figyelmet. Ha a meztelenség a történetet szolgálja, benne vagyok, de ha csak azért van, mert az milyen cool, azt nem vállalom.

A teljes interjút a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvashatja. A lap csütörtöktől az újságárusoknál vagy előfizethet rá itt:

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.