A fenevad neve: Bajnai Gordon

  • narancsblog
  • 2013. október 2.

Narancsblog

Ma van Mahatma Gandhi születésnapja, egyúttal az erőszakmentesség világnapja – Selmeczi Gabriellának erről is a bajnaigyurcsány jut az eszébe. „A baloldal politikusai újra és újra a közhangulat megmérgezésével próbálkoznak, Magyarország azonban nem kér többet ebből az erőszakos, szélsőséges és gyűlölettel teli közéletből” – jelentette ki mai sajtótájékoztatóján, ahol szó sem esett Gandhiról és erőszakmentességről, míg Bajnai Gordonról és az MSZP-ről annál több. A papagájasszony azért ragadott mikrofont, hogy elmondhassa: a közelmúltban sosem látott agresszív erők szabadultak el a baloldal akciói során a székházfoglalástól Orbán Viktor „nyilvános kivégzéséig”, sőt megjegyezte: „ugyanaz a Bajnai-gárda, amit Soros György és más globális üzletemberek pénzelnek, szélsőjobboldali szervezeteket keresett fel, hogy a devizahiteleseket is felhergeljék”.

Selmeczi Gabriella nem hagyott kétséget afelől, hogy a fenevad neve: Bajnai Gordon, és ha ő (vagyis a baloldal) nem lenne, Magyarország a béke szigete volna. Olyan hely, amilyenről eddig legfeljebb az Őrtorony magazin címlapkészítői álmodoztak. Boldog, rezsicsökkentett emberek fürdőznek a napfényben, amit Széles Gábornak köszönhetően nem takar többé felhő, népdalokat énekelnek Rákay Philippel és Ákossal, miközben Fradi-szurkolók simogatják az újpestiek buksiját. Gárdisták segítenek helyreállítani romák vályogházait, amit korábban Bajnai és Gyurcsány közösen rombolt le Soros György megbízásából.

Ne gondoljuk ugyanakkor, hogy ilyen hülye ez a nő, legalábbis a szövegírói nem ennyire ostobák. Tudják jól, hogy ha agresszort kiáltanak, ha a démon ellen indulnak (szigorúan erőszakmentes) harcba, nincsenek játékszabályok. A szent háborúban minden megengedett.

Kezdetnek a választási csalás is.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.