Õszinte részvényünk

  • 1997. június 5.

Publicisztika

A bank, amely március elején igazán közel állt a véghez, a hét végi közgyűléssel, mondják hozzáértők, lényegében
A bank, amely március elején igazán közel állt a véghez, a hét végi közgyűléssel, mondják hozzáértők, lényegébentúljutott a válságon, a váci kofa jajszavának visszhangja elült, a, legalábbis bizonyos sejtetések szerint, politikai sandaságot sem nélkülöző pánikkeltési kísérlet visszaveretett, és Princz Gábor elnök-vezérigazgató - akiről a pánik napjaiban már-már nekrológok jelentek meg - ily szépen maradt, aki lesz. Ennek tulajdonképpen elsősorban örülni kellene, ha még emlékeznénk rá, hogy hogyan is kell az ilyesmit; egy bank, méghozzá egy igazi - tehát nem a korábbi botrányokból megszokott változat, mint például az Ybl Bank volt, amit hirtelen felindulásból alapít néhány tettestárs a végkielégítés reményében - nem arra való, hogy alulról jövő kezdeményezésekkel csak úgy le lehessen nullázni. Különben leshetjük a külföldi beruházókat: egy bank mégiscsak az illető ország gazdasági megbízhatóságának egyfajta fokmérője, egy bizonyos volumen után tehát, tetszik, nem tetszik, a miénk, és persze viszont.

Osztalék persze, tekintettel a történtekre, ez idén nem csurran-cseppen, a fődolog azonban a bizalom, amely helyreállt bank és pénzügyi kormányzat, továbbá bank és kisrészvényes, ergo pénzügyi kormányzat és kisrészvényes között. Az élet és a bank, amely igazán közel áll hozzánk, mennek tehát tovább, s mi meghatottan integetünk utánuk.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.