Õszinte részvényünk

  • 1997. június 5.

Publicisztika

A bank, amely március elején igazán közel állt a véghez, a hét végi közgyűléssel, mondják hozzáértők, lényegében
A bank, amely március elején igazán közel állt a véghez, a hét végi közgyűléssel, mondják hozzáértők, lényegébentúljutott a válságon, a váci kofa jajszavának visszhangja elült, a, legalábbis bizonyos sejtetések szerint, politikai sandaságot sem nélkülöző pánikkeltési kísérlet visszaveretett, és Princz Gábor elnök-vezérigazgató - akiről a pánik napjaiban már-már nekrológok jelentek meg - ily szépen maradt, aki lesz. Ennek tulajdonképpen elsősorban örülni kellene, ha még emlékeznénk rá, hogy hogyan is kell az ilyesmit; egy bank, méghozzá egy igazi - tehát nem a korábbi botrányokból megszokott változat, mint például az Ybl Bank volt, amit hirtelen felindulásból alapít néhány tettestárs a végkielégítés reményében - nem arra való, hogy alulról jövő kezdeményezésekkel csak úgy le lehessen nullázni. Különben leshetjük a külföldi beruházókat: egy bank mégiscsak az illető ország gazdasági megbízhatóságának egyfajta fokmérője, egy bizonyos volumen után tehát, tetszik, nem tetszik, a miénk, és persze viszont.

Osztalék persze, tekintettel a történtekre, ez idén nem csurran-cseppen, a fődolog azonban a bizalom, amely helyreállt bank és pénzügyi kormányzat, továbbá bank és kisrészvényes, ergo pénzügyi kormányzat és kisrészvényes között. Az élet és a bank, amely igazán közel áll hozzánk, mennek tehát tovább, s mi meghatottan integetünk utánuk.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.