Õszinte részvényünk

  • 1997. június 5.

Publicisztika

A bank, amely március elején igazán közel állt a véghez, a hét végi közgyűléssel, mondják hozzáértők, lényegében
A bank, amely március elején igazán közel állt a véghez, a hét végi közgyűléssel, mondják hozzáértők, lényegébentúljutott a válságon, a váci kofa jajszavának visszhangja elült, a, legalábbis bizonyos sejtetések szerint, politikai sandaságot sem nélkülöző pánikkeltési kísérlet visszaveretett, és Princz Gábor elnök-vezérigazgató - akiről a pánik napjaiban már-már nekrológok jelentek meg - ily szépen maradt, aki lesz. Ennek tulajdonképpen elsősorban örülni kellene, ha még emlékeznénk rá, hogy hogyan is kell az ilyesmit; egy bank, méghozzá egy igazi - tehát nem a korábbi botrányokból megszokott változat, mint például az Ybl Bank volt, amit hirtelen felindulásból alapít néhány tettestárs a végkielégítés reményében - nem arra való, hogy alulról jövő kezdeményezésekkel csak úgy le lehessen nullázni. Különben leshetjük a külföldi beruházókat: egy bank mégiscsak az illető ország gazdasági megbízhatóságának egyfajta fokmérője, egy bizonyos volumen után tehát, tetszik, nem tetszik, a miénk, és persze viszont.

Osztalék persze, tekintettel a történtekre, ez idén nem csurran-cseppen, a fődolog azonban a bizalom, amely helyreállt bank és pénzügyi kormányzat, továbbá bank és kisrészvényes, ergo pénzügyi kormányzat és kisrészvényes között. Az élet és a bank, amely igazán közel áll hozzánk, mennek tehát tovább, s mi meghatottan integetünk utánuk.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.