Anna Daubner X Terminál Workhouse – Showroomszínház

  • 2015. december 8.

Snoblesse

De hogy jön ide egy bazilika?
false

Hát úgy, hogy Anna Daubner 2015-ös őszi–téli kollekcióját egy bazilika belső tere ihlette, ami lehetne akár magánügy is, de akkor sokkal unalmasabb lenne a világ. Az ihlet itt nem is állt meg, mert míg a divattervezőt a szakrális tér, a Terminál Workhouse társulat négy színésznőjét az új kollekció ihlette meg egy ruhadarabokban gazdag előadás létrehozására. És ezzel máris elérkeztünk a sajátos, ámde ma már nem is olyan ritka műfajhoz: a showroomszínházhoz, melynek helyszíne mi más is lehetne, mint egy…

Nem, nem egy bazilika, hanem egy showroom!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.